סה"כ צפיות בדף

יום שישי, פברואר 29

טור אישי: פורסם קול השרון 27/02/08


העיתון הכלכלי "כלכליסט" בדק ומצא כי שכנתינו מצפון העיר חדרה מציעה כיום שטח ירוק של כ- 57 מ"ר לתושב והיא מדורגת אפילו מעל ערים כמו חיפה, פתח-תקווה, כפר סבא, רעננה ו-הרצליה.
נתניה בכלל לא בתמונה, וזה בוודאי לא יפתיע תושב כלשהו המתגורר בה ומעורה במתרחש בה; נתניה עמוסה בגושי בטון עם מעט מאוד שטחים פתוחים וירוקים, כאשר הסובלים מתופעה זו הם בעיקר תושבי מרכז העיר הרווי עד לעייפה והפך למשטח מחניק של בטון ואספלט. תנסו להיזכר לרגע כמה גנים ציבוריים יש במרכז העיר (בין פרדס הגדוד לשד' איתמר בן-אב"י), ותיווכחו שעל מנת לסופרם, די באצבעות יד אחת ועוד ישאר עודף. עד כדי כך המצב גרוע!
אם לא די בכך, ראשי העירייה אף מחריפים את המצב בהתעקשות בלתי נלאית להפוך כל מגרש פתוח שברשותה לעוד מפלצת בטון. קחו לדוגמא את המשטח שהתפנה ממה שהיה פעם "גני סולד" ברח' דיזינגוף; במקום להקים שם פרק ציבורי יפה מתכוונת העירייה למכור את השטח לכל המרבה במחיר, ולהמשיך את אותה מדיניות פרו-נדל"נסטית שהביאה אותנו עד הלום.
חבר ילדות ותיק הזכיר לי לא מזמן כיצד במהלך שנות ה-80 העליזות לא הייתה שום בעיה למצוא שטח במרכז העיר להדליק מדורת ל"ג בעומר. היום מדובר כמעט במשימה בלתי אפשרית.
אם לא נשנה מהר פזה, הרי שהמשפט המפורסם של המלך יוגרתה על רומא ("הוי עיר הנמכרת, ועתידה להיחרב, אם רק ימצא הקונה"), עלול להיות תקף גם לעניינו. על מנת להציל עוד את מה שנשאר מאיכות החיים שאפיינה את מרכז העיר, על העירייה לחדול ממנהגה למכור את השטחים הציבוריים שברשותה לכרישי הנדל"ן ולהפוך אותם לגנים ציבוריים ירוקים.

אדיר בנימיני-חבר מועצת עיריית נתניה (מפלגת הירוקים)

Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: