סה"כ צפיות בדף

יום שישי, מרץ 21

טור אישי: מצב מערכת החינוך בנתניה

ראש הממשלה האגדי של בריטניה, וינסטון צ'רצ'יל, שהפסיד באופן מפתיע ביותר את הבחירות אחרי הניצחון הגדול במלחמת העולם השנייה, אמר למנחמיו שניסו בכל זאת להציג את תוצאות הבחירות כ"הצלחה", את המשפט הנודע: "אם זו נחשבת הצלחה – אז היא חבויה היטב".
על אף ולמרות שקיימים ניסיונות כאלה, הרי שאין ספק שכל ניסיון לקשט את מערכת החינוך בעירנו "כהצלחה" אינו יכול לדור בכפיפה אחת עם האמת. אם אכן קיימת "הצלחה" כזו אז היא כלשונו של צ'רצ'יל "חבויה היטב".
יחד עם זאת, המבקרים של המערכת החינוך במועצת העיר שוגים לדעתי באופן פטאלי בכך שהם מכוונים את החצים לאחוזי ההצלחה בבגרות במקום למטרה הנכונה באמת – היעדר החינוך לערכים! את ציוני הבגרויות ניתן תמיד לשפר בעתיד, אך ערכים שלא יוקנו עתה, לא יוקנו כבר לעולם.
מבלי ששמנו לב מערכת החינוך שלנו הפכה למסלול מרוצים רווי מכשולים; במקום להכשיר את התלמיד להתמסר ללימודיו ולעורר בו חיבה אמיתית לחומר שנלמד, ממריצים אותו לרכוש רק את אותו הידע שעשוי לעזור לו לעבור את המכשולים בדרך.
שלא תטעו! מבחינת החינוך לערכיות מצבינו גרוע ביותר. במספר סיורים שקיימתי בבתי ספר בעיר, בהם נכנסתי לכיתות ושוחחתי עם תלמידים, גיליתי בורות מדהימה בכל הנוגע לידע בסיסי הקשור לתולדות עמינו ומדוע קשרנו את גורלנו למקום הזה.
העניין הזה מדאיג אותי יותר מאש הממוצע של תלמידי העיר ב-5 יחידות בפיזיקה.

הכותב: אדיר בנימיני – חבר מועצת העיר נתניה ממפלגת הירוקים.



Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: