סה"כ צפיות בדף

יום שבת, מרץ 12

הועדה לקידום אומנים בראשית דרכם

בשבוע שעבר הוזמנתי להשתתף בטקס חלוקת המלגות ליוצרים בראשית דרכם, שהתקיים באולם "דורטמונד", בהיכל התרבות נתניה. הרעיון להעניק מלגות ליוצרים בני העיר בתחילת דרכם נולד בעקבות פניה שקיבלתי לפני מספר שנים, בעת שכיהנתי במועצת העיר, מצידה של תושבת העיר אשר שאפה להוציא לאור ספר ביכורים. לאור ההצפה של שוק הספרים בכותרים חדשים בכל שנה, הוצאות הספרים אינן נוטות עוד לממן את עלות המדורה הראשונה (מלבד יוצאים מן הכלל), ללא השתתפות עצמית מצד הכותב.

מבירור שעשתה גילתה כי אין בעיריית נתניה מלגות לקידום אומנים צעירים, ולכן מצאה לנכון לפנות אלי בבקשה כי אפעל לקידום העניין, כמי שנושא התרבות קרוב ללבי.

בנקודה זו זכיתי לסיועה הנדיב של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, שללא ברכתה ועידודה, הרעיון לא היה קורם עור וגידים. בישיבת התקציב של שנת 2007 נענתה ראש העיר וקיבלה את הסתייגותי לתקציב שהגשתי כחבר אופוזיציה, וכך, בהינף יד, קמה הועדה לעידוד יוצרים בראשית דרכם. מכאן, שהעניין בפרויקט גבר על כל שיקול אחר, ועל כך תודתי נתונה לראש העירייה.

הרציונאל שעמד מאחורי הרעיון היה פשוט; אומן בראשית דרכו נאבק לקבל הכרה וממתין לפריצת הדרך הראשונה. המלגה נועדה לסייע לו להשיג מטרות אלה. הכישרון לא תמיד מספיק.

שמחתי מאוד לגלות שממשיכות הדרך במועצת העיר נטלו על עצמן להמשיך את פעילות הועדה, שלא רק שאינה גווע, אלא אף זכתה לתוספת תקציב משמעותית. זו הזדמנות להודות למ"מ ראש העיר, ד"ר אביטל לאופר, ולחברת המועצה, צוצי זילברברג, וכמובן לשאר החברים וצוות השופטים שעשו את מלאכתם בהתנדבות מלאה.

כפי שגם אמרתי בדברי הברכה שלי בטקס, שהיה למעשה הנאום הפומבי הראשון שלי מאז שסיימתי את תפקידי כאיש ציבור, לא הייתי יוצא ידי חובתי באם לא הייתי מפרגן מכל הלב לראש העירייה על המשאבים שהיא משקיעה בטיפוח התרבות והספורט בעיר (שני נושאים הקרובים ללבי). בעבר כאיש ציבור נתקלתי בקושי מסוים להביע את מלוא הערכתי אליה בעניין זה, היות וכמו שאומר הפתגם האנגלי הנודע, שלא ניתן לתרגום ממצא לעברית: In Politics, Where you Stand Depends on Where you Sit. ככה זה בחיים הפוליטיים, וזה היה המקום לכפר על כך.

נדרש אני אף לתת את הכבוד הראוי ליוצרים הצעירים, שלכבודם התקיים האירוע. ואלה שמות הזוכים: ילנה שוכמן, מרק פוליקובסקי, גאות נעים, נטלי שור, יונתן אלגרבלי, מאיה צרפתי, ארז צדוק, עידו ביאליק, מיכאל טטרו, סיגלית יעקובי, אורנה שמחי, אלינור כהן, מריאנה סינצ'יוק, נדב כהן, מרגלית בן-גד, רובי פאייר וליהי קרמיניאן.

שננו שמות אלה היטב, כי באם הכול ילך לפי התוכניות והם יממשו את הפוטנציאל הגלום בהם, שמם עוד ילך לפניהם ויהפוך אותם לאורחים רצויים בבתים ובטרקלינים הנעלים ביותר.

לסיום, תודה ענקית מגיעה לסמנכ"ל היכל התרבות, בני אפרים, וצוות ההיכל היקר, על התמסרותם מעוררת הכבוד להגשמת הפרויקט וארגון הטקס המרגש. אין כמוכם!



עו"ד אדיר בנימיני
 ADIR A. BENYAMINI
 Attorney at Law
 ----------------------
 אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, אז עשה אותו בעצמך - נפוליאון הראשון בנופרטה






אין תגובות: