סה"כ צפיות בדף

יום שבת, אפריל 5

טור אישי: הקולות של מתיאוס

הקולות של מתיאוס/ אדיר בנימיני

במכבי נתניה רוחשות השמועות כי השחקן האגדי שהניף לפני פחות משני עשורים את הגביע העולמי, בדרך לאמן את הקבוצה. ואכן, מינויו של לותר מתיאוס כמאמן הקבוצה יכול לסמל עידן בהיסטוריה של הקבוצה מכל הבחינות. עם כל הכבוד הראוי והמתבקש למאמנים שאימנו את המועדון המפואר הזה בעבר, מעולם לא אימן את הקבוצה איש כדורגל עם רקע מרשים שכזה בכדורגל העולמי.
הוא מחזיק בהישג ענק של 5 הופעות במונדיאלים, אך מלבד זאת יש לזכור כי היה גם לפני זה חלק מהקבוצה החלומית של אינטר מילאנו בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 ונמנה עם השלישייה הגרמנית המופלאה ביחד עם יורגן קלינסמן ואנדראס ברהמה (בתקופה שעוד הייתה הגבלת זרים). לפני כן הגיע להישגים גדולים בברוסה מנשנגלדבאך ובאיירן מינכן. בגיל 19 זכה להניף את גביע אירופה במדי נבחרת מערב-גרמניה.
הנקודה הטרגית היא שמתיאוס ינחת לתוך מציאות שטרם ידע כמותה בשום מקום בו אימן או שיחק בעבר; למועדון שאין לו אפילו מתקן אימונים משל עצמו ומשחקיו נערכים במגרש שעמד אולי בסטנדרטים של אמצע המאה הקודמת.
נוצר הרושם שמכבי נתניה נמצאת בנסיקה קדימה מבחינה מקצועית, בעוד בכל הנוגע למתקנים שאמורים להיות מסופקים על ידי העירייה, הכול תקוע במקום; וכידוע, כאשר תקועים במקום, בעצם הולכים אחורה.
בעוד שלקבוצות הצמרת בישראל ישנם מתקנים ברמה גבוהה ביותר הרי שבנתניה כבר היום ברור כי האצטדיון יהיה מוכן רק באיחור רב של מספר חודשים ומכרז להקמת מגרשי אימונים יתפרסם על ידי העירייה רק בחודש מאי.
לפיכך, הקולות של מתיאוס לא רק שלא מזכירים את חיפה, אלא אפילו לא את בגדד...

הכותב: אדיר בנימיני, חבר מועצת העיר נתניה ממפלגת הירוקים
Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מחזיקים אצבעות שישרוד....


אימון אישי