סה"כ צפיות בדף

יום שבת, מאי 3

תקנון ניהול ישיבות המועצה החדש

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, ממפלגת הירוקים, מתרעם על כך שהתקנון החדש לניהול ישיבות מועצת העיר לא הופץ לחברי המועצה ביחד עם סדר היום, לקראת ישיבת המועצה הצפויה להתקיים מחר.

ביום ה-30/03/2008 פורסם בקובץ התקנות מטעם שר הפנים, ח"כ מאיר שטרית, תקנון חדש לניהול מועצת העיר, אשר הכניס שינויים בפרוצדורה של ניהול המועצה.

בין הדברים הבולטים יואמץ הנוהל שקיים בכנסת מזה מספר שנים של "נאומים בני דקה"; כל חבר מועצה יוכל לנאום במשך דקה על נושא בו יחפוץ ובלבד שיהיה זה עניין הרלוונטי לעיר נתניה.

נושא חשוב נוסף הוא הסדרת הסמכות של יו"ר המועצה להורות על הוצאתו של כל חבר מועצה, אם הוא מפריע לניהול התקין של הישיבה וזאת לאחר שקרא אותו לסדר 3 פעמים, כפי שנהוג בכנסת. בעבר סמכות זו הייתה מוגבלת להסכמה של שלושה-רבעים מחברי המועצה הנוכחים.

כמו כן, התקנון החדש מגמיש גם את נושא הקוורום המינימלי לפתיחת ישיבה ונקבע כי ניתן יהיה לפתוח את הישיבה גם בנוכחות שליש מחברי המועצה, כעבור חצי שעה מהמועד שנקבע לפתיחה אם אין קוורום מינימלי בשעת הפתיחה. כל זאת בניגוד לתקנון הישן שחייב את נכחות מחצית מהחברים לפחות.

אדיר בנימיני (הירוקים): "לא ברור לי מדוע עניין כל כך מהותי להתנהלות המועצה, כמו תקנון חדש, לא הופץ יחד עם סדר היום! במיוחד לאור העובדה שהתקנות נכנסו לתוקף ממש לאחרונה, והישיבה הקרובה אמורה להתנהל לפי התקנון החדש. לא כל חברי המועצה עוקבים בדריכות אחרי פרסום התקנות החדשות שמוציא משרד המשפטים ולכן מן הראוי היה שחברי המועצה יעודכנו בכך. לא על כך אמרו חכמנו כי 'אין הברכה נמצאת אלא בדבר הסמוי מן העין'. כולי תקווה שעותקים מהתקנון החדש יופצו לחברים לכל הפחות בפתח הישיבה".
____________________________________________________________

"מוסיקה היא היין הדוחף אותנו ליצור דברים חדשים; ואנוכי אותו בכחוס הדורך את היין הנהדר הזה למען האנושות ומעניק לה את שכרון הרוח. עד שיפוג כבר יאגרו ממנו די כדי לקחת ממנו למחוזות היובש" (לודוויג ואן בטהובן)

Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: