סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, אוקטובר 25

מאני מכבדותא - בגדים מביאים כבוד

מאני מכבדותא

בחודש אוקטובר 2007 התארחה בנתניה משלחת מכובדת מהעיר התאומה דורטמונט מגרמניה. המשלחת כללה את ראש העירייה ומספר לא מבוטל של חברי מועצת העיר של דורטמונט. כיאה לנבחרי ציבור נכבדים מגרמניה הופיעו האורחים לאירוע בהיכל התרבות במיטב מחלפותיהם. זאת לעומת שני חברי מועצה מ"הפרובינציה שלנו" שכנראה לא קלטו את גודל המעמד והופיעו למפגש עם הקולגות מגרמניה בג'ינס משופשף וחולצה פתוחה. כאשר מרים פיירברג-אכר הציגה לעמיתה הגרמני את שני החברים הסוררים, קלטתי מבט של מבוכה בפניו של האורח הגרמני. אין לי ספק שפיירברג עצמה, שנוהגת באירועים מסוג זה לתת את המקום הראוי לחברי המועצה, חשה וודאי באי נוחות מסוימת ששנים מתוך חמשת חברים המועצה שהתייצבו למפגש נראה כך.


נזכרתי השבוע באירוע הזה כאשר קראתי על המפגש של נציגי העירייה עם הצוות הבכיר שהגיע ממשרד המשפטים האמריקני לבחון את הפרויקט "עיר ללא אלימות". בתמונה שהעירייה עצמה פרסמה ניתן לזהות על אתר ובלי כל קושי את הנוכחים, וזאת רק על פי מלבושם! נציגי עיריית נתניה "הפרובינציאלית" שלנו הופיעו כדרכנו עם חולצות פתוחות ההולמת את מחוזות הלבנט בהם אנו חיים, בעוד נציגי משרד המשפטים האמריקניים התייצבו בחליפות מחויטות כיאה למעמדם ותפקידם.

ראו:


"אדם צריך לתפור לו מלבושים כערכו" כתב הסופר י.ח ברנר, שכן כדברי חכמנו זצ"ל "מאני מכבדותא" ("בגדים מביאים כבוד"). נראה כי עניין זה נשכח איפשהו אצלנו.

נכון שלפיירברג אין אומנם שליטה על חברי המועצה שהינם אוטונומיים בפעולתם, אך כן ניתן לצפות ממנה שהנושא קרוב ללבה כי תציב סטנדרטים אחרים לעובדי העירייה הבכירים, לפחות במעמדים בהם מגיעים אורחים נכבדים מחו"ל. דליה איציק עשתה את זה בכנסת, מכאן שאין סיבה שבעיריית נתניה זה יהיה שונה.



  חברי המשלחת מעיריית דורטמונט - אוקטובר 2007 - במרכז ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג וראש עיריית דורטמונד
אדיר בנימיני
ADIR BENYAMINI
www.adir-b.com
http://cafe.themarker.com/view.php?u=71866
http://www.articles.co.il/author/22748
----------------------
מוטב דבר קטן ונאמן מדבר גדול וכוזב - ליאונרדו דה-וינצי

אין תגובות: