סה"כ צפיות בדף

יום שישי, מרץ 5

סוף עידן יאמר/ עו"ד אדיר בנימיני

זה לא סוד שאני הייתי מחסידיו של דניאל יאמר מהיום שהוא הגיע למכבי נתניה; במשך שנים רבות, מסוף עידן יצחק תשובה, ייחלתי כאוהד הקבוצה שיגיע סוף כל סוף משקיע שייתן פוש לקבוצה ויצעיד אותה קדימה חזרה לימים המפוארים.

נכון שהציפיות היו גבוהות יותר, קיווינו לזכייה בתואר משמעותי, אך מכיוון שאין דבר ההולך לאיבוד בהאי עלמא, אי אפשר לשכוח שהיו גם הישגים לא מבוטלים כמו ההשתתפות במפעלים האירופאים (לראשונה בתולדות המועדון) והבאתו לארץ של אגדת כדורגל כמו לותר מתיאוס. בנוסף לכך, עושה רושם שאת פירות ההשקעה במחלקות הנוער נקטוף וודאי עוד בהמשך.

אני מודה ומתוודה שקשה היה לי להבין את אותם האוהדים שבעבר היללו ושיבחו את יאמר, שניהלו לאחרונה מאבק לעזיבתו. בסך הכול מצבו של המועדון היום הוא טוב. נכון, אין לכחד שהמצב אינו כליל השלמות, אבל מה היא בעצם האלטרנטיבה של אותם מקטרגים? האם עומדים בתור רוכשים שמוכנים להשקיע יותר ממה שהשקיע עד היום דניאל יאמר בקבוצה?

לשלול דבר כלשהו זה קל מאוד, החכמה היא להציע פתרון אחר, אלטרנטיבה כלשהי, וכרגע כמו שזה נראה אין כל פתרון בדמות משקיע חדש באופק.

ההתנהגות של חלק מהאוהדים מזכירה לי את ההתנהגות אותו חווה הקיסר הרומי, וויטליוס; כשהודיע בשלב כלשהו שבכוונתו לוותר על השלטון סירבו המוני העם בתוקף שיעשה זאת והריעו לו ממושכות שיחזור בו מכוונתו. הקיסר השתכנע וחזר לארמונו. מספר ימים לאחר מכן, כאשר היה ברור שחייליו של יורשו אספסיאנוס כבר נמצאים בשערי רומא, נגרר ויטליוס כשהוא קשור בחבל מארמונו אל הפורום במרכז העיר, בגדיו נקרעו מעליו ואותם המונים שרק לפני ימים מספר הריעו לו ממושכות, השליכו עליו מכל הבא ליד ופגעו בו בכל חלקי גופו עד שמצא את מותו. כך בדרך אומללה ביותר הסתימה כהונתו הקצרה של הקיסר התשיעי ברומא.

הדוגמא הקיצונית של הקיסר ויטליוס אותה הבאתי ממחישה עד כמה יכולה דעת הקהל להתהפך כמעט בשנייה. דניאל יאמר שזכה לאהדה ולכמעט קונסנזוס בקרב האוהדים, איבד לפתע את האהדה המלאה וחסרת הגבולות של הקהל וזאת רק מכיוון שהחליט בצעד לגיטימי מבחינתו ל"סגור את הברז", אחרי שההבטחות הרבות שקיבל מן העירייה לא התממשו. המדובר היה בצעד לגיטימי ביותר מצדו.

שאלתי היא האם זה היחס אותו ראוי היה לתת לאדם שהשקיע ממיטב הונו ומרצו ובסכומים לא מבוטלים במועדון?!

נכון, לא מעט מבין אלה שבאו במגע קרוב עם יאמר מספרים שהמדובר באדם בעל אישיות מאוד מורכבת, שלא לומר מחוספסת שאיננה נעימה תמיד. לי באופן אישי אין לכך כל משמעות, לכן נותר לי רק להצטער על החלטתו של מר יאמר להפסיק את תמיכתו במועדון ולומר לו: "תודה על כל מה שנתת", ולקוות שאולי יחזור בו מהחלטתו.



עו"ד אדיר בנימיני
ADIR A. BENYAMINI
Attorney at Law


http://adirb10.wix.com/adirbenyaminilaw
---------------------
אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, אז עשה אותו בעצמך - נפוליאון הראשון בנופרטה

אין תגובות: