סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, נובמבר 2

נחל פולג

התקדמות בשיקום נחל פולג


התקדמות משמעותית לקראת שיקומו של נחל פולג; בדיקות שנערכו על ידי מומחים מהטכניון מגלות כי אין עוד זכר לבוצה הרעילה, שריד להזרמת השופכין לנחל בשנות השמונים, שזיהמה את הנחל ללא היכר. עתירה לבית המשפט העליון, על ידי מי שמכהן כיום בתפקיד המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, כנגד הרשויות המזהמות, הביאה להקמת מתקני טיהור ברמה שלישונית. הודות למאבק זה נפתח גם חוף פולג לרחצה.

הוועדה העירונית לאיכות הסביבה, בראשותו של חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני, קיבלה על עדכון מפורט על התקדמות התהליכים לשיקום נחל פולג מפי נציג רשות ניקוז נחלים שרון, אשר סקר את ההתקדמות שחלה בעניין.


עו"ד אדיר בנימיני (מימין) והרצל קרן

מקורו של נחל פולג, שאורכו כשבעה-עשר קילומטרים הוא באזור טירה, סמוך לקיבוץ "רמת-הכובש". לנחל כמה יובלים, והוא עובר באזורים חקלאיים וחוצה גם שני כבישים ראשיים (כביש מס' 4 ומס' 2). מדובר בנחל שהוא בעיקרו נחל אכזב, אך בסמוך לעיר נתניה, הנחל מתחתר ומגיע למי התהום, המבצבצים אל פני השטח במשך כל ימות השנה. באגן ההיקוות של הנחל הוקם מאגר הקולט את מי שיטפונות החורף ואת מי הקולחים המטוהרים הזורמים בנחל. מי המאגר מנוצלים להשקיה. שמו של נחל פולג, נגזר מכינויו הקדום, שמשמעותו: "הנחל החוצה", "הנחל המפלג". 

חברי הוועדה נחשפו לתוכנית המורחבת לשיקום הנחל, הכולל גם את תוכנית הפיתוח של "מחצבת אודים", הצפוי להפוך להיות פנינת טבע לימודית, שמרכזו אגם מים. כל זאת בשטח ששימש בעבר כמחצבה. 

יו"ר הוועדה, עו"ד אדיר בנימיני, מסר: "קידום השיקום של נחל פולג הוא מהאתגרים החשובים ביותר שוועדת איכות הסביבה הציבה לעצמה לקדנציה הזאת. העובדה שקרקעית הנחל שוקמה היא מהבשורות הטובות ביותר שיכלנו לקבל, והשילוב עם התוכנית של מחצבת אודים, יכול להפוך את המקום לפנינת טבע אמיתית. אנו נעמוד ונסייע ככל שניתן לרשות הניקוז בקידום התוכנית, ככל שיידרש, גם בנוגע להשגת התקציבים הדרושים להמשך יישום התוכנית והוצאתה מן הכוח אל הפועל".


סיור של חברי הוועדה העירונית לאיכות הסביבה בחוף פולג 




עו"ד אדיר בנימיני 
חבר מועצת עיריית נתניה
ADIR A. BENYAMINI
Attorney at Law 
 ---------------------- .

אין תגובות: