סה"כ צפיות בדף

יום שישי, אפריל 17

תוכנית לפינוי בניין השק"ם בעיר

עו"ד אדיר בנימיני

מועצת עיריית נתניה אישרה את בקשת הלשכה המשפטית להגיש ערר ל"מועצה הארצית לתכנון-ובניה", בנוגע לבניין השק"ם הישן ליד התחנה המרכזית בעיר.


במסגרת ההסבר שניתן לחברי מועצת העיר נימסר כי הבניין האמור הינו בגדר "פיל לבן" ומהווה מפגע סביבתי. באמצעות התוכנית שיזמו בעלי-הקרקע מקווה העירייה לעודד התחדשות עירונית במרכז העיר. עוד הוסבר כי הערר הוגש, בין השאר, על רקע דרישת הוועדה המחוזית להרוס את הבניין הקיים ולבנות בניין חדש תחתיו, דרישה ש"אינה כלכלית ליזם", אלא אם יוגדלו זכויות הבניה, בהיקף שמנהל ההנדסה מתנגד לו.


במהלך הדיון במועצת העיר התגלה כי מדובר למעשה באשרור בדיעבדשל ערר שכבר הוגש ביוזמת עורכי-הדין של היזם, ושהלשכה המשפטית העירונית נכנסה לתמונה רק לאחר שהערר כבר הוגש. כתנאי להמשך קיום ההליכים דרשה "המועצה הארצית לתכנון-ולבניה" במשרד הפנים בירושלים, קבלת אישור של מועצת העיר.

עו"ד אדיר בנימיני ועו"ד ענת לביא
חברי מועצת עיריית נתניה


חבר המועצה היחיד שהביא השגות במהלך הדיון, הן במישור המשפטי והן במישור התכנוני, היה חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני, מחזיק תיק הגנת הסביבה בעירייה. עו"ד בנימיני טען כי בכל מקרה מעין זה מועצת העיר צריכה לשאול את עצמה האם קיימת אחדות אינטרסים בין רצונו של היזם לבין האינטרס הציבורי, שכן אחרת בוודאי ש"אין כל סיבה שאנו כרשות ציבורית נעשה את מלאכתם של אחרים".


חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני: "על פניו, האופן שבו נגררה העירייה לתוך הערר הזה נראית לי בעייתית. מעבר לכך, מטרידים אותי ההליכים התכנוניים עליהם מדובר, כמו היקף זכויות הבניה והרצון להקל בתקן החניה. מדובר באזור בעל רחובות מאוד צרים ונגישות בעייתית. מצד אחד, מדברים על פינוי התחנה המרכזית מן המקום ביום מן הימים, דבר שאני לא בהכרח בעדו, ומצד שני, מציינים את העובדה שיש שם 'קרבה לתחבורה ציבורית', כדי להוריד את תקן החנייה התת-קרקעית. כנבחרי ציבור עלינו לשקול את כלל ההיבטים לטווח הארוך, ובעניין הזה יש לי לא מעט השגות".




 עו"ד אדיר בנימיני
ADIR A. BENYAMINI
 Attorney at Law
 http://www.adir-benyamini-netanya-city.com/
 ----------------------
משפט מנהלי; עתירה מינהלית; משפט חוקתי; שלטון מקומי.

אין תגובות: