סה"כ צפיות בדף

יום שני, פברואר 14

ח"כ שלגי מציע להעלות את הקנסות על עישון לגובה של עד 1,500 ש"ח


ח"מ אדיר בינימיני, מקווה שהעלאת גובה הקנסות תעודד את עיריית נתניה להתחיל באכיפת החוקים האוסרים על עישון במקומות ציבוריים.

מאבקו של ח"מ אדיר בנימיני בתופעת העישון במקומות ציבוריים, זכה לאחרונה לחשיפה בעיתון "מעריב". העיתונאי הוותיק גדעון רייכר הקדיש בשבוע שעבר (7/2/05) את מדורו "רייכר מתרגז" לסיקור הדיון במועצת העיר שעסק בנושא אכיפת חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים בנתניה.

בעקבות שאילתה אותה הגיש ח"מ בנימיני, הסתבר כי עיריית נתניה טרם הסמיכה ולו פקח אחד לרפואה הרשאי לתת קנסות למעשנים במקומות ציבוריים. כל זאת למרות שעברו מעל לשנתיים מאז שהחוק נכנס לתוקף.

במקביל למאבקו בתופעה בנתניה עודכן ח"מ בנימיני, בעקבות הפרסום בעיתון "מעריב", ע"י ח"כ אילן שלגי כי האחרון הגיש לאחרונה תיקון לחוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים במטרה להעלות את גובה הכנסות החלים אל אלו המעשנים במקומות ציבוריים בצורה משמעותית.

ח"כ אילן שלגי: "מאחר ואכיפת החוק היום דלילה ביותר, הגדלת הקנסות תמריץ את הרשויות המקומיות להגביר את האכיפה, שהרי סעיף 6 לחוק קובע כי התקבולים מקנסות יגיעו לקופת הרשות. התיקון הוא גם לטובת המעשנים, שימנעו מעישון במהלך בילוי בקולנוע ויעמדו בכך כמו במהלך טיסות בינלאומיות, כמו גם שומרי השבת הנמנעים מעישון במהלך השבת ובחגים".

ח"מ אדיר בנימיני: "אוזלת היד בכל הקשור לאכיפת החוק הזה בנתניה הינה מדהימה. הופתעתי בעיקר מהעובדה שטרם הוסמך אפילו פקח אחד ושהעירייה מעלה חששות מיישום החוק, מכיוון שהדבר מצריך התעמתות ישירה מול הציבור המעשן. בדיוק כמו שאין לאנשי הפיקוח העירוני חשש לרשום דו"חות חנייה, אין סיבה שיחששו לאכוף את חוקי העישון".

במדורו "רייכר מתרגז" התייחס גידעון רייכר גם הוא לעניין החשש להתעמתות מול הציבור המעשן וכתב בדרכו הייחודית "אם אכן הפקחים חוששים להתעמת עם האזרחים, יכשירו נא סיירת לוחמת ואמיצה של מיטב החיילים ששבו משדות המערכה, ואז לא תרחק השעה וארצנו תהיה יותר ריחנית ורעננה...".

אין תגובות: