סה"כ צפיות בדף

יום שבת, אפריל 23

סיכום פעילות שנתי

בתום שנת הפעילות הראשונה שלי כחבר מועצת העיר ה-13, להלן דיווח קצר המרכז את עקרי הדברים בהם עסקתי במהלך השנה הראשונה ממועד כניסתי לתפקיד. מיפעת קוצר היריעה הדו"ח מתמקד בנושאים המרכזיים בלבד

מאבק למען המשך פעילותה של ספריית "דבי" ברח' סולומון: בסיועו של חבר הסניף אמנון סגל שעמד בראש מטה המאבק האזרחי הצלחנו להביא לביטול ההחלטה של "העמותה לחינוך בלתי פורמאלי" לסגור לחלוטין את הספרייה. במקביל הדגשתי במועצת העיר את הצורך לשחרר את העמותה העירונית מהצורך לנהל גם את "קנטרי אליצור" שצבר גירעונות רבים שהביאו בין היתר לצמצומים בפעילות של רשת הספריות

תיקון חוק עזר עירוני (שמירת הסדר והניקיון): הצעת החוק הראשונה שעברה בקדנציה הנוכחית והייתה פרי יוזמתי הבלעדית. במהלך מערכת הבחירות האחרונה נקנסו נציגי רשימות שונות על ידי הפיקוח העירוני בשל חלוקת פלאיירים, דבר האסור על פי חוק עזר ישן, שנועד לשמור על הניקיון. חופש הביטוי הפוליטי הוא מהערכים היסודיים והבסיסיים של כל משטר דמוקרטי מתוקן, ולכן חוק עזר כזה הפוגע בחופש הביטוי ואינו מוסיף כבוד לעיריית נתניה. במטרה שמקרים כאלה לא יתרחשו בעתיד הגשתי את הצעה לתיקון חוק העזר, באופן שיאפשר חלוקת פלאיירים בעלי מסרים פוליטיים במהלך מערכות בחירות מקומיות או ארציות. לשמחתי תיקון הצעת החוק שהוגשה על ידי זכתה לרוב של פה אחד בקרב חברי המועצה, ולאחר קבלת אישור משרד הפנים יכנס לספר החוקים.

פטור מארנונה לנכס ריק חדש: מדובר באחד המאבקים היותר חשובים אותם מנהלת סיעת שינוי במהלך הקדנציה האחרונה. הודות לתיקון אותו יזם ח"כ אברהם פורז כשר הפנים יש לרשויות המקומיות שיקול דעת בעניין הענקת הנחות לבעלי נכסים ריקים. למרות מאבק עיקש שניהלנו בנושא לא הצלחנו לשכנע את ראש והעירייה ולא את חברי מועצת העיר בצורך להעלות את גובה ההנחות. מאז ההצבעה על אישור צו המיסים האחרון אמצתי לעצמי את הנוהג של הסנאטור הרומי קאטו הזקן ואני חוזר ומזכיר להם שוב ושוב את חשיבות מתן ההנחות לנכסים הריקים. עד כה ללא הואיל.

יוזמות חקיקה בכנסת (מינוי יו"ר מועצה): הכנסת אישרה עוד במהלך מושב הקיץ האחרון את יוזמתי לתיקון פקודת העיריות להגמשת הקריטריונים כך שגם עיריית נתניה תוכל למנות יו"ר מועצה. זה המקום להודות מקרב לב לח"כ אילן לייבוביץ שפעל באופן נמרץ לטובת העניין והצליח להעביר אותו בכנסת. במקביל תלויות ועומדות עוד מספר יוזמות אותן אני מנסה לקדם באמצעות חקיקה בכנסת, בין היתר ניתן למנות את קיצור פגרת הקיץ של מועצת העיר (באמצעות ח"כ אילן שלגי), שידור ישיר של ישיבות מועצת העיר (באמצעות ח"כ אילן לייבוביץ), הגדלת אחוז החסימה בבחירות המקומיות והגדלת מספר ההצעות לסדר בישיבות מועצת העיר.

מאבק כנגד תופעת הבניה הבלתי חוקית: מדובר בתופעה שהינה בחזקת "מכת מדינה". אזרחים וקבלנים לוקחים לעצמם את החוק לידיים, בונים ללא היתר, קובעים עובדות בשטח, ואחר כך מגישים בקשה להכשרה בדיעבד של השרץ שהקימו. עמדתי הייתה, והבעתי אותה כמעט בכל ישיבות הועדה המקומית, שמבנה לא חוקי צריך להיהרס, בלי רחמים בעודו באיבו. אני סבור שבעניין הזה צריך להעביר מסר חד וחריף לציבור שמבנה לא חוקי עתיד להיהרס, ולכן הכשרה בדיעבד היא בעיניי בחזקת מתן פרס לעבריין שלא משרת את מסר ההרתעה הדרוש.

מאבק למען אכיפת חוקי העזר הנוגעים לשפה העברית: מרכזי הקניות שלנו מתחילים להראות כמעט כמו באמריקה. אט אט אנו מאבדים את הייחודיות התרבותית שלנו בכל מה שקשור לשפה העברית. חוקי העזר בנתניה קובעים חד משמעית שלפחות מחצית מכל שלט חייב להיות בשפה העברית. משום מה הנחייה זו לא מיושמת. פניתי בעניין מעל בימת המועצה לממונה על רישוי עסקים להתחיל לפעול בעניין.

הקמת אטרקציות תיירותיות ברחבי העיר: במסגרת חברותי בוועדה לשימור אתרים הנני פועל למען שיקום מספר אתרים היסטוריים ברחבי העיר כגון מצודת "רוז'אר הלומברדי" באום ח'אלד וכן האתר ההיסטורי ב"ברכת חנון" לשם הבאתי ביוזמתי חברת היי-טק שמוכנה להשקיע בשיקום המקום. לאחרונה קיבל לשמחתי מנכ"ל העירייה, יוסי לוי, את יוזמתי בעניין "שדרת הכוכבים" בכיכר העצמאות ואף קיימנו סיור משותף במקום.

הקמת ועדה שתבחן את הורדת סיווג הארנונה במרכז העיר: בשל ירידת ערכם של חלק מאזורי המגורים במרכז העיר ביקשתי לקדם עריכת רוויזיה בעניין. חברי מועצת העיר סברו אחרת והורידו את הנושא מסדר היום.

הכנסת לוקרים לבתי הספר בנתניה: מאז שהחלתי את הפעילות בעניין זה הוכנסו בחלק לא מבוטל של בתי בספר לוקרים. בשלב זה מדובר עדיין בהפעלה באמצעות ועדיי ההורים. שאיפתנו הינה שהדבר יעשה במסגרת השירותים שבית הספר מעניק. כחלק מיישום מסקנות ועדת דברת לרפורמה במערכת החינוך אמורים להכניס לוקרים לכל בתי הספר.

הרחבת המידע באתר האינטרנט העירוני: בעקבות התערבותי ניפתח לכל חבר מועצה כרטיס אישי באתר המפרט מעט רקע עליו ותחומי פעילותו. לצערי הדבר לא נוצל ע"י מרבית חברי המועצה. כעת אני מקדם את הכנסת חוקי העזר העירוניים לאתר האינטרנט. ראוי לציין כי בעקבות הצעתו של חברי לסיעה, אבי ללום, הוכנסו הפרוטוקולים של ישיבות מועצת העיר לאתר העירוני, והם זוכים ללא מעט עניין מצדם של תושבים העוקבים אחרי הנעשה במועצת העיר.

אכיפת חוקי העישון בנתניה: מאבק שסוקר בהרחבה ע"י העיתונאי הוותיק גידעון רייכר בעיתון "מעריב" במדור היוקרתי "רייכר מתרגז". בעקבות שאילתה אותה הגשתי למועצת העיר התגלה כי עיריית נתניה טרם הסמיכה ולו פקח אחד לרפואה על מנת לאכוף את חוק איסור העישון במקומות ציבוריים למרות שהחוק קיים כבר למעלה משנתיים.

הקמת קרן ליוצרים צעירים: ההצעה לסדר שהגשתי זכתה לרוב במועצת העיר כאשר תמכו בה לא מעט חברים מהקואליציה העירונית. מועצת העיר תדון בנושא בישיבת המועצה הקרובה בחודש אפריל.

מדים אחדים לעובדי עיריית נתניה: בעקבות שאילתה אותה הגשתי הסתבר כי עובדי עיריית נתניה הבאים במגע עם קהל יעברו בקרוב ללבוש מדים אחדים, וכך תאמץ העירייה את הסטנדרטיים הקיימים בחברות הגדולות במשק הנותנים שירותים ובאים במגע עם קהל.

קידום עריכת מערכת בחירות לועדי השכונות: כבר למעלה מ-10 שנים לא נערכו במרבית השכונות מערכת בחירות. כעת הנושא נימצא בטיפול משותף שלי ושל סגן רה"ע רפי קדוש מהליכוד.


אין תגובות: