סה"כ צפיות בדף

יום חמישי, אוגוסט 18

ההתאחדות לכדורגל תבחן את ההצעה לדרג את קבוצות ליגת העל בגביע המדינה

בעקבות פנייתו של חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, להתאחדות לכדורגל בהצעה לשנות את שיטת ההגרלה של גביע המדינה, הודיע סמנכ"ל ההתאחדות, עו"ד אורי שילה, כי הנושא יבחן על ידי ועדותיה המקצועיות של ההתאחדות. ח"מ אדיר בנימיני: בשל שיטת ההגרלה הנוכחית הפכו שלב חצי הגמר והגמר של גביע המדינה להרבה פחות אטרקטיביים משנים עברו, זאת מכיוון שהקבוצות הבכירות נפגשו בשלבים המוקמים והדיחו אחת את רעותה.

בנימיני הציע להתאחדות לחזור לשיטה בה הקבוצות הבכירות יגרילו באופן מובנה לשחק מול קבוצות מליגות נמוכות יותר, כאשר האירוח יינתן באופן אוטומטי לקבוצה מהליגה הנמוכה יותר.


יש להביא לשינוי מיידי באופן הגרלת משחקי גביע המדינה בכדורגל, כך טוען חבר מועצת העיר נתניה, אדיר בנימיני, במכתב אותו הפנה להתאחדות לכדורגל ולראשי הקבוצות בליגת העל.
בנימיני טען במכתבו כי השיטה הנוכחית בה מוגרלות קבוצות ליגת העל לשחק אחת כנגד רעותה כבר בשלבים המוקדמים של המפעל, מקלה באופן משמעותי על קבוצות מליגות נמוכות יותר להשתחל למעמד חצי הגמר ואף לזכות בגביע. אופן ההגרלה הנוכחי הביא לפגיעה משמעותית באטרקטיביות של משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה.

מעבר לפגיעה באטרקטיביות לקהל הצופים, הדגיש בנימיני כי שיטת ההגרלה הנוכחית הביאה לפגיעה באינטרס מובהק של הכדורגל בישראל והוא שבגביע אופ"א תייצג את ישראל קבוצה בכירה בעלת סיכוים להתקדם במפעל האירופי בכמה שלבים. במכתבו להתאחדות הציע בנימיני לחזור לשיטה שהייתה נהוגה לפני כעשור, בה הוגרלו הקבוצות הבכירות לשחק נגד קבוצות מליגות נמוכות יותר באופן מובנה. כלומר לדרג מראש את קבוצות ליגת העל בקבוצת דירוג גבוהה יותר בדומה למפעלים האירופאים. במקביל לכך מציע בנימיני לאמץ את השיטה בה מוענקת הביתיות באופן אוטומטי לקבוצה מהליגה הנמוכה יותר.

מתשובה שהתקבלה על יד עו"ד אורי שילה, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל נימסר לבנימיני כי ההתאחדות תדון ותבחן את הצעתו במסגרת ועדותיה המקצועיות, שהם הפורום המתאים לכך.
ח"מ אדיר בנימיני: "שיטת ההגרלה הנוכחית פוגעת בכדורגל הישראלי ויש לשנות אותה, על מנת שמעמד חצי הגמר והגמר יחזור להיות אטרקטיבי כמו בעבר. הענקת הביתיות באופן אוטומטי לקבוצה מהליגה הנמוכה יותר, יש בה הגיון גדול. הדבר מאפשר לאוהדי אותה קבוצה לארח במגרש הביתי קבוצה בכירה מליגת העל. שהרי מה העניין שיש לאוהדי מכבי חיפה או אוהדי הפועל ת"א במשחק גביע מול קבוצה מליגה א' או מהליגה הארצית? מצד שני עבור אוהדי כדורגל של קבוצה מליגה נמוכה יותר יש עניין גדול במשחק מול קבוצה בכירה. אני מאוד מקווה שתתקבל החלטה לשנות את השיטה כבר בעונה הקרובה".
אדיר בנימיני - צילום: האוורד הנדלר

אין תגובות: