סה"כ צפיות בדף

יום שבת, מרץ 4

למעלה מ-200 אזכורים לבנימיני בעיתונות המקומית בשנת 2005


חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, נחשב לנבחר ציבור "תקשורתי" מאוד, המרבה להופיע באמצעי התקשורת. נתוני החשיפה בעיתונות המקומית לשנת 2005 מגלים, כי בנימיני אוזכר למעלה מ-200 פעמים במהלך השנה בחמשת המקומונים המתפרסמים בעיר נתניה. חשוב לציין כי הנתונים לגבי כמות האזכורים מתייחסת אך ורק לעיתונות המקומית הכתובה, ואינה כוללת את האזכורים ברדיו המקומי
(FM90 "רדיו אמצע הדרך"),
ולא את אתרי האינטרנט העוסקים בין היתר בנעשה בעיר נתניה ("כאן נעים" ו-"קקטוס"). הנתונים אינם כוללים גם את האזכורים בעיתונות המקומית הדתית-חרדית של העיר, שם זוכה בנימיני מטבע הדברים לחשיפה רבה בשל מאבקיו בלובי הדתי הפועל בעיר וזוכה לסיקור אוהד בעיתונים הללו.

באופן בולט מעל כולם, קרוב למחצית מהכתבות בהם הופיע שמו של בנימיני היו בעיתון "חדשות נתניה"; 39% מהאזכורים הופיעו בעיתון זה ונכתבו בחלקם הגדול על ידי הכתבת המוניציפאלית של העיתון, סיגל שמבירו-חץ. ניתן להסביר את הנתון הזה בין היתר בכך שהעיתון מרשת "שוקן", מוקדש אך ורק לחדשות המתרגשות בעיר נתניה, ואינו כולל בתוכו בדרך כלל כתבות מגזין וסיקור ידיעות מחוץ לעיר. כל זאת, בניגוד למתחרהו הראשי "אמצע נתניה",מרשת "ידיעות תקשורת", המרבה לעסוק במתרחש בישובים מחוץ לנתניה, ושם גם דגש גדול על כתבות מגזין. כמו כן, יצוין כי בשלהי השנה עזב הכתב המוניציפאלי של העיתון, יותם אשל, ומחליפו גיא ליברמן נכנס לתפקיד רק במחצית חודש דצמבר. יתכן ויש לכך קשר לעובדה שרק 12.18% מהאזכורים הופיעו בעיתון זה; זהו הנתון הנמוך ביותר מבין כל העיתונים.
שנת 2005 הייתה השנה השנייה לפעילותו של השחקן השלישי מהרשתות הארציות "זמן נתניה" מרשת "זמן מעריב"; 15.5% מהאזכורים הופיעו בעיתון זה, מרביתם נכתבו על ידי הכתבת המוניציפאלית הקודמת של העיתון, הדס שפר, אשר מחליפה, עדי לרנר, נכנס לתפקיד רק במחצית השנייה של השנה.
כמות האזכורים השנייה בגודלה הופיעו במקומון העצמאי "קול השרון" 21.8%.
יצוין בהקשר זה כי בנימיני כתב בעיתון במהלך שנת 2005 טור אישי דו-שבועי בשם "לשם שינוי" (10 במספר) הנכללים מן הסתם בחישוב האזכורים.
במקומון "השבוע בנתניה" הופיעו 11.34% מהאזכורים, כאשר מרבית הכתבות נכתבו על ידי הכתבת המוניציפאלית של העיתון בארבעת השנים האחרונות, אהובה אליהו.

שיקוף תוכן:
מרבית הכתבות שהופיעו בשנת 2005 בהם מוזכר בנימיני (34.8%), עסקו בנושאים פוליטיים-מוניציפאליים מקומיים. 26% מהאזכורים עוסקים בדגל הראשי אותו הניף בנימיני במהלך כהונתו עד כה, ואלה הם הנושאים הקשורים לדת ומצפון ומאבק בכפייה דתית. בקטגוריה השלישית ניתן למצוא נושא נוסף הקרוב ללבו של בנימיני, וזהו תחום התכנון והבניה והמאבק בבניה הבלתי חוקית. 11.1% מהאזכורים עוסקים בתחום זה. נתון מעניין נוסף הוא ש- 7.9% מהאזכורים בעיתונות המקומית נגעו בכלל לנושאים פוליטיים במישור הארצי, מה שמלמד שהעיתונות המקומית מצאה עניין מקומי בנושאים הקשורים למישור הארצי.

בנימיני: "אמשיך לחשוף לציבור את מאבקי למען מדיניות טובה יותר של עיריית נתניה"

ח"מ אדיר בנימיני: "הנתונים היו מעניינים ביותר, סוגיות התכנון והבניה והמאבק למען חופש דת ומצפון הם אכן הנושאים הכי יקרים ללבי. לגבי הראשון יש לי כמעט מונופול עליו, שכן חברי המועצה מהסיעות החילוניות האחרות מפחדות לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה, על מנת לא "להרגיז" יותר מידי את הדתיים, ורק תושבי נתניה מפסידים מכך".

"מרבית חברי המועצה מתעוררים בדרך כלל לקראת הבחירות החדשות לעירייה ורק אז מתחילים לשמוע מהם. אני הבטחתי לעצמי שאמשיך לפעול במשך כל ימות השנה באותה אינטנסיביות. לכן אמשיך במהלך השנה הנוכחית 2006 לחשוף בפני הציבור את מאבקי למען מדיניות טובה יותר של עיריית נתניה".

בנימיני מציין לטובה את התקשורת המקומית בנתניה: "נתניה התברכה בכך שבעיר פועלים מספר רב של ערוצי תקשורת העוסקים במה שמתרחש בעיר. בעת האחרונה ישנה תנופה חזקה בתחום האינטרנט, שגם שם הסיקור מקצועי מאוד ומהווה אולי את העתיד גם בתחום התקשורת המקומי. יש כמובן לברך על כך. בנוסף לכך על גלי האתר פועלת תחנת רדיו אזורית חזקה, "אמצע הדרך" העוסקת גם באקטואליה מקומית. לאחרונה הצטרף בתחום זה שחקן חדש וזהו רדיו "קול נתניה" (רדיו הסטודנטים של "המכללה האקדמית נתניה"), אשר מקדיש גם הוא מקום נרחב לנעשה בעיריית נתניה ולא רק מההיבט הסטודנטיאלי".

לסיום מסכם בנימיני כי "הדבר היחיד שחסר הוא כמובן הסיקור הטלוויזיוני; בתחום הזה ישנה בהחלט נסיגה בעקבות החלטת חברת הכבלים "הוט", לאחד את שידורי החדשות של אזור השרון עם חיפה והמפרץ, דבר שהוריד באופן טבעי את רמת הסיקור של נתניה. עם זאת, הכתב המקומי, אריאל נוי, בהחלט עושה רושם מצוין מבחינה מקצועית".
ADIR BENYAMINI Council Member MUNICIPALITY OF NETANYA

אין תגובות: