סה"כ צפיות בדף

יום שני, פברואר 19

דיון שמות רחובות באקדמיה ללשון עברית

בנימיני יופיע באקדמיה ללשון עברית בנושא
"שמות רחובות"

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, הוזמן לנאום בדיון באקדמיה ללשון עברית בירושלים ביחד עם עוד 3 חברי מועצה מרחבי הארץ, בנוגע לנושא "שמות רחובות בישראל"
חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, הוזמן להשתתף בדיון הנוגע לשמות רחובות בישראל במסגרת השתלמות של מתעתקים באקדמיה ללשון עברית בירושלים. בנימיני שמעולם לא הסתיר את החשיבות שהוא מיחס לנושא במובן הערכי שלו, נאבק כזכור בכוונת ראש העירייה לכנות קבוצת רחובות ב"קריית-השרון" על שם עצים וצמחים. כזכור בדיון שהתקיים על כך במועצת העיר אמר בנימיני כי מדובר בהצעה "שטחית, סתמית ורדודה אשר מסמלת את השחיקה ואובדן הערכים שמאפיינת את החברה הישראלית, המעדיפה שמות עצים וצמחים שאין כל ערכים בצידם. במקום להנציח את שמם של אישים חשובים שתרמו לאנושות, העדיפו בעירייה לקדם הצעה שטחית הכוללת עצים שלא ברור מה תרומתם מבחינה ערכית-תרבותית לעולם".
בנימיני הציע שמות אלטרנטיביים של אישים אשר תרמו רבות לאנושות וגם לעם היהודי אשר שמם טרם הונצחו באמצעות רחוב בעיר נתניה: אנה פרנק, ראול וולנברג, ברוריה, שלומציון המלכה, מלכת שבא, זיגמונד פרויד, גוסטב מאלר, פליקס מנדלסון, קרל פופר, הארי טרומן''.
זה המקום לציין כי האקדמיה ללשון העברית היא "המוסד העליון למדע הלשון העברית" לפי חוק שקיבלה הכנסת בשנת 1953. תפקידה הוא לכוון את התפתחות הלשון העברית על יסוד חקר הלשון לתקופותיה ולענפיה. האקדמיה היא המוסד הפוסק בתחום הלשון, והחלטותיה בענייני דקדוק, כתיב, מינוח ותעתיק שנתפרסמו ב"רשומות", מחייבות את מוסדות המדינה.
ח"מ אדיר בנימיני: "אני חש כי זכות גדולה נפלה בחלקי להופיע במסגרת דיון שמארגן המוסד החשוב והיקר הזה שהערכתי אליו גדולה. מן הסתם, יש לי הרבה מה לומר בנושא. אדבר בעיקר על ההתדרדרות המוסרית, תרבותית ואינטלקטואלית ממנה סובלת מדינת ישראל בכלל ועיריית נתניה בפרט, בנוגע לקביעת שמות רחובות בשנים האחרונות. מה שקרה לאחרונה עם שמות הרחובות בקריית-השרון היא הוכחה בולטת לכך".



Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: