סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, יולי 8

נאות גנים צריכה להיאבק על מעמדה ב"מזרח"


נאות גנים במאבק על מעמדה?

תושבת שיכון-ותיקים אשר פנתה לחבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, הביעה מחאה על כך ששלט הכניסה הראשי בשכונה מציין בשם רק את "קריית השרון" היוקרתית - כאשר אין כל אזכור לשכונתה "נאות גנים"

תושבי שיכון ותיקים ממורמרים על העובדה שזהותם הולכת ונמוגה לה בהשוואה לשכונת הפאר המתפתחת לה בקריית השרון; אין ספק שתושבי "ותיקים" מברכים על תנופת הפיתוח באזור, אך בשום אופן שהדבר לא יבוא על חשבון זהותם, כפי שהדבר בא לידי ביטוי לאחרונה עם שלט כניסה חדש באזור.
כך כותבה תושבת השכונה בפנייתה אל חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, שכונה אשר ראי לציין כי בשמה "המתוקן" מכונה גם "נאות גנים":

"בכניסה הראשונה (בפנייה לרחוב דגניה מזרח העיר), הוצבו שילוטים של ברוכים הבאים כאשר מצוין ל"קריית השרון". בדרך זו אנו מגיעים לשיכון ותיקים (הלא היא נאות גנים בלשון יפה ומתוקנת ) כבר 22 שנים! מילא זה שלא הוצבו שם שלטים כאלו מעולם, כפי שמעידה גם ההזנחה בשיכון עצמו, על היחס לתושבים מסוימים, אבל לראות את השילוט המברך את הכניסה לקריית-השרון היא שקרית ומאכזבת את תושבי שיכון ותיקים. הכניסה משמשת את תושבי כל מזרח נתניה. יודעת אני כמוך וכמו כולם שקרית השרון היא אמנם סיבה לגאווה ולפיתוח אבל עם כל הכבוד צריך לתת יחס שווה לכולם"

חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, קורא בעקבות כך לראש העירייה להתערב אישית לטובת שינוי העניין ולמנוע את הכרסום והפגיעה בתושבי שיכון ותיקים: "עם כל הברכה הגדולה שהעיר חווה בנוגע להתפתחותה של "קריית-השרון" ולתושבים הנפלאים שלה, אסור שפיתוח זה יבוא על חשבון פגיעה במעמדם של תושבי ותיקים. יש להביא לתיקון מיידי של המעוות".
בתשובה לפניית התושבת כתב בנימיני את הדברים הבאים:

הסיפור שגברתי מעלה הוא סיפור קלאסי כיצד סדר העדיפויות המוסדי הוא קפיטליסטי ביסודו... כך היה מאז ומעולם, משחר ההיסטוריה.
זה ברור לחלוטין שהנהלת העירייה (גם אם זה רק בתת מודע) נושאת את פניה לקראת ה"מזרחיים החדשים" בסבר פנים יפות... זו שכונה חזקה יותר, יוקרתית יותר, מטופחת יותר, אשר תושביה הם בעלי תודעה פוליטית וחברתית רחבים יותר. לכן הדבר מביא לכך שהמותג "ק. השרון" הוא יוקרתי יותר. הוא צפוי להערכתי לבלוע בעתיד את כל הסביבה שתהיה מזוהה איתו.

אגב, דבר דומה קרה בפולג; פעם כינו את אזור התעשייה "החדש" בשם "אזור התעשייה של קריית נורדאו".... אולם, לבסוף החליט מי שהחליט לשנות את השם ל"פולג" למה? לא קשה לנחש".

עוד ציין בנימיני, כי להערכתו יאלצו תושבי השכונות הותיקות באזור המזרחי של העיר להמשיך ולעמוד על מעמדם שמא ימשיך הכרסום במעמדם.


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כמדומני, בהחלט קיים שילוט בהמשך הרחוב המעיד על הכניסה ל"נאות גנים" - (ברחוב בוסל פינת דרך דגניה).
עם זאת, אולי יש מקום כלשהו להדגיש בכניסה לדרך דגניה שמדובר גם בכניסה לותיקים..