סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, דצמבר 4

עיריית נתניה לא הפנימה את חוק החופים


בית המשפט ומוסדות התכנון הראו לעירייה שהסביבה החופית אינה הפקר

בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב (כב' השופט ניסים ישעיה) שלא לאשר את עתירת עמותת קריית צאנז להעברת קרקע ציבורית לאדם פרטי המתגורר בסמוך לחוף הים, מסר נציג הירוקים בנתניה, חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, כי הוא מברך את בית המשפט וגופי התכנון אשר הראו לעיריית נתניה ש"הסביבה החופית אינה הפקר".
עוד הוסיף בנימיני כי "בעיריית נתניה מציגים לנו מצגות יפות במועצת העיר על בר-קיימא, אך במקביל נוקטים ביוזמות מפוקפקות שפוגעות בסביבה החופית. נראה כי העירייה טרם הפנימה את הוראות חוק החופים, שכזכור ראש העירייה התנגדה בזמנו לחקיקתו". מגישי העתירה ישלמו בעקבות פסק הדין, הוצאות משפט בגובה של 40,000 ₪: "היה כאן בזבוז משאבים אדיר ולא רק מבחינה כספית" הוסיף בנימיני


בית המשפט המחוזי בת"א עצר את המהלך אותו יזמה העירייה להעביר שטחים ציבוריים לידי בעל אחוזה אמיד המתגורר ממול לחוף צאנז; כוונת העירייה הייתה לבצע "חילופי שטחים" עם אותו תושב אמיד, שהיה אמור להעביר בתמורה שטחים בבעלותו בתוך קיריית צאנז, לצורך בניית מוסד חינוכי חרדי על ידי העירייה. התוכנית נעצרה בולחו"ף לאחר שאושרה בועדה המקומית ובועדה המחוזית. עמותת קיריית צאנז לא השלימה עם הגזרה ופנתה לבית המשפט.
שופט בית המשפט המחוזי תקף במילים קשות את עיריית נתניה שיזמה את התוכנית על כך שהעדיפה את צרכיו של איש אחד על פני הנאת הציבור כולו.
בנימיני הוסיף וציין כי "אין זה לצערי המקרה הראשון בו מעדיפים במוסדות התכנון המקומיים את האינטרסים של בלי ההון ושל אנשים אמידים אחרים, ככל שהדבר נוגע לסביבה החופית. זכור לנו היטב המאבק סביב הפרויקט היוקרתי "שער-הים". בעירייה צריכים להפנים את העובדה שחוף הים שייך לכלל הציבור במדינת ישראל, ולא רק לקומץ בעלי ממון, אשר רק להם כנראה יש את הזכות להתעורר כל בוקר עם נוף לים אליבא דעיריית נתניה".



Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

תגובה 1:

אהרון קורזן אמר/ה...

אבקש לדעת שמות הצדדים ומספר התיק