סה"כ צפיות בדף

יום שישי, יוני 20

הפרת הנחיות היועמ"ש לממשלה


הועדה העירונית לאיכות הסביבה בנתניה התכנסה למספר ישיבות ללא נוכחות של נציג השר להגנת הסביבה, וזאת למרות שבחודש יוני 2007 פרסם משרד המשפטי הנחיה ברורה כי "כל עוד לא הושלם הרכב הועדה מלכתחילה, הוועדה למעשה אינה קיימת ולמעשה, היא נעדרת סמכות לפעול".
במפלגת הירוקים ישנה כוונה להיאבק בהצעה להביא לביטול ועדת איכות הסביבה העירונית, כועדת חובה, במסגרת חוק הרשויות החדש.
אדיר בנימיני (הירוקים): "לא בכל מחיר מקדשת המטרה את האמצעים ולפעמים בכוונות טובות מגיעים ישר לגיהינום. רשות מנהלית מכובדת כמו עיריית נתניה חייבת לכבד את הנחיות היועמ"ש לממשלה כלשונן. מחובתה של ראש העירייה לפנות לשר להגנת הסביבה וללחוץ עליו למנות נציג".


דו"ח הביקורת השנתי 58 א' של מבקר המדינה לשנת 2007 נחשף כי השר להגנת הסביבה נמנע בכוונת תחילה מלמנות נציגים מטעמו בועדות לאיכות הסביבה של הרשויות המקומיות; המדובר במחלוקת עקרונית ולפיכך גם טרם מונה עדיין נציג מטעמו לוועדה זו בעיר נתניה.

מדו"ח המבקר עולה כי בעקבות פנייתו של היועץ המשפטי של עיריית תל-אביב-יפו, עו"ד אחז בן-ארי, אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, עוד באוגוסט 2006, השיבה ביוני 2007 מחלקת ייעוץ וחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים כי "כל עוד לא הושלם הרכב הועדה מלכתחילה, הוועדה למעשה אינה קיימת ולמעשה, היא נעדרת סמכות לפעול".

מתשובה שהגישה עיריית נתניה לשאילתה אותה הגיש חבר המועצה אדיר בנימיני ממפלגת הירוקים, עולה לכאורה כי בעיריית נתניה הפרו את ההנחיה וכינסו מספר פעמים את הועדה, ללא הנציג מטעם השר להגנת הסביבה.

אם לא די בזאת, מתשובת משרד הפנים למבקר המדינה עולה כי בכוונת המשרד, לבטל את ועדת איכות הסביבה כועדת חובה ברשויות המקומיות. ראוי לציין כי מי שיזם את הצעת החוק המקורית שקבעה את ועדת איכות הסביבה כועדת חובה בפקודת העיריות, היה ח"כ יורי שטרן המנוח.

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני: "ההפרה של הנחיות היועמ"ש לממשלה הינה עוד דוגמא המזכירה לנו את הביקור בגיהינום אותו ערך דנטה אליגיירי ביצירתו הנודעת "הקומדיה האלוהית"; המשפט הנודע "הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות" אומנם מיוחס במקור להוגה הדעות האנגלי, סמואל ג'ונסון, אך מקורו ככל הנראה קדום יותר מתקופת ימי הביניים, אצל ברנרד מקלרבו, אשר אמר כי "הגיהינום מלא בכוונות טובות". בעירייה חייבים להבין כי לא כל מטרה מקדשת את האמצעים ורשות מנהלית מכובדת כמו עיריית נתניה, חייבת לכבד את ההנחיות של האוטוריטה המשפטית הבכירה במדינה. הפרה שלהן היא בלתי מתקבלת על הדעת. מחובתה של ראש העירייה לפנות לשר להגנת הסביבה וללחוץ עליו למנות נציג. במידה והדבר לא יעשה, והוועדה תכונס תוך צפצוף על ההנחיה, בכוונתי לפנות בתלונה הן לשר המשפטים והן ליועמ"ש לממשלה. כיבוד החוק הוא מעל הכול".

בנוגע לכוונה לבטל במסגרת חוק הרשויות החדש את הועדה לאיכות הסביבה מסר בנימיני כי "לרשויות המקומיות יש תפקיד קרדינאלי בשמירה על הסביבה. מדובר במהלך מפתיע ושגוי המחזיר אותנו שלוש עד ארבע צעדים אחורה. דווקא כעת שהמודעות לנושא הסביבתי רק עולה, באה היוזמה ההזויה הזאת לביטול הועדה. כולי תקווה שנצליח לטרפד אותה בכנסת".
http://www.adir-b.com/


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
http://www.adir-b.com/

אין תגובות: