סה"כ צפיות בדף

יום שני, אוגוסט 18

הוגשה עתירה נגד שר הפנים
בגין ההחלטה לצמצם את מספר חברי המועצה

העותרים, חברי מועצת עיר מטעם "הירוקים", טוענים כי החלטת השר שטרית לצמצם את מספר חברי המועצה בעיתוי כל כך סמוך לבחירות פגעה באינטרס ההסתמכות שלהם, המוגן על פי דין, וכי השר פעל בניגוד ברור לעמדת ועדת הפנים של הכנסת. כמו כן, מצבעים העותרים על שיקולים פוליטיים זרים הנוגעים לפריימריס בתנועת קדימה.

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני וחבר מועצת עיריית כפר-סבא, גיא בן-גל, ביחד עם חברת מועצת עיריית חדרה, חדווה יחזקאלי, המייצגים את מפלגת הירוקים, הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"צ כנגד שר הפנים מאיר שטרית, באמצעות עו"ד אתי כהנא.

בעתירה (בג"צ 7182/08 אדיר בנימיני ואח' נ' שר הפנים ואח') טוענים העותרים כי בהחלטת השר שטרית לחתום על הצו שיצמצם את כמות חברי מועצות הערים בכל הארץ, נפלו מספר פגמים מהותיים.

ראשית, ההחלטה, בעיתוי שניתנה, פגעה באופן קשה ביותר באינטרס ההסתמכות של העותרים, המוגן על פי דין. כל זאת שכן המדובר בהחלטה שניתנה פחות משלושה חודשים לפני הבחירות, כאשר בשלב זה העותרים בלב ליבם של ההכנות ולאחר נטילת התחייבויות כספיות וחוזיות, הבאות לידי ביטוי בין היתר, בשכירת מטה ופעילים וחתימת חוזי פרסום (עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות). פעולות אלו נעשו על ידי מועמדים רבים בכל רחבי הארץ וזאת תוך כדי הסתמכות על מצג מסוים, אשר לאור החלטת המשיב, שר הפנים, הפך למצג שווא.

שנית, מציינים העותרים כי התנהלותו של שר הפנים מנוגדת לרצון הברור אותו הביע המחוקק, באמצעות ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אשר דחו את עמדתו רק לפני מספר חודשים. בכך פעל השר בניגוד לרצון הכנסת ועקף באמצעות צו מנדטורי את רצון המחוקק.

שלישית, העותרים מעלים חשש שמא שיקולים בלתי עניינים הולידו את קבלת ההחלטה האמורה בעיתוי הנוכחי, ומציינים כי השר שטרית מתמודד בימים אלה בבחירות המוקדמות (פריימריס) בתנועתו "קדימה", שם לראשי הרשויות החברים בתנועה יש כוח אלקטוראלי רב והשפעה ניכרת על ציבור המתפקדים בעלי זכות ההצבעה. מה עוד שהשר נימק את החלטתו בכך שהיא זוכה לתמיכה מצד ראשי השלטון המקומי.

בסיום העתירה, שנוסחה ברובה על ידי חבר המועצה בנימיני, מבקשים העותרים מבית המשפט העליון, להורות על ביטול הצו או לחלופין להורות על החלתו רק מהבחירות הבאות.

יש לציין שמועצת העיר שספגה את המכה האנושה ביותר היא מועצת העיר חיפה, שיגרעו ממנה בבחירות הקרובות לא פחות מ-6 מושבים (מ-31 מושבים ל-25 בלבד).

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים): "השר שטרית ממשיך במדיניות שאפיינה את מרבית קודמיו בתפקיד והפך גם הוא ללוביסט הראשי המייצג את האינטרסים של ראשי הרשויות בשלטון המקומי ובכך פוגע אנושות בדמוקרטיה. כל שוחר חירות צריך להסתכל בדאגה במגמת המשרד בשנים האחרונות שתכליתה לחזק יותר ויותר את הכוח הריכוזי שקיים גם כך אצל ראשי הרשויות. הכוח כידוע משחית והיחידים שיכולים לפקח, לבקר ולרסן את ראשי הרשויות הם חברי המועצה ובתנאי שזו תהיה חזקה".


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

Well well well......