סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, פברואר 8

טור אישי: הביקורת המוצדקת של לותר מתיאוס

על פרשנים ועמודי תאורה/ אדיר בנימיני

לאחרונה נתקלתי באיזו אמירה שנונה המלמדת על הקושי שלנו כבני-אדם להתמודד עם ביקורת: "לשאול סופר מה דעתו על מבקרי-הספרות, זה כמו לשאול עמוד תאורה מה דעתו על כלבים" (כריסטופר המפטון).

נזכרתי באמירה זו לאור מכת הנגד אותה מנסים עיתונאי הספורט ופרשני הכדורגל להנחית על מנג'ר מכבי נתניה, לותר מתיאוס; כל זאת, רק בגין דבר אחד: על כך שהוא מעז לומר לנו את האמת בפנים כמו שהיא, וכידוע איש אינו מעוניין באמת אם היא אינה נוחה לו. על כך כבר נאמר בצדק כי "רוצים הם בני הא

דם בתשעה קבין של דמיונות נעימים, ולא בקוב אחד של אמת מרה".

העיתונאים והפרשנים מנסים לשכך את האגו שנפגע (בשם הכדורגל הישראלי כמובן), באמצעות "ירידות" על מתיאוס המאמן, שכן "לרדת" על מתיאוס השחקן, לאור הרקורד שלו, זה כבר הרבה יותר קשה. בואו נודה על האמת, גם אם נתעלם מהניסיון והידע שצבר בקריירה המופלאה שלו כשחקן, כמה מאמנים ישראלים יש לנו כיום שיכולים להתחרות עם רקורד אימון כמו שלו? אולי שניים.

קשה לנו כנראה לשמוע מאותו אורח-לרגע את מה שאנחנו אומרים לעצמנו כבר זמן רב; שרמת האימונים, המתקנים והמשחקים ב"מעצמת הכדורגל הישראלי" ירודה ביותר וכי יש לנו גם הרבה מה לשפר ברמתם המקצועית של שופטי הכדורגל.

קשה לשכוח את אותה סדרת טלוויזיה שעשה העיתונאי, עימנואל רוזן, על הכדורגל הישראלי. במיוחד זכורה הסצנה המתארת את ההבדל המשמעותי בין סדר היום של דוד רביבו, ממ.ס אשדוד, לבין סדר היום של טל בן-חיים (אז שחקן בולטון האנגלית). מה הפלא אפוא ששחקני נתניה בכו למתיאוס בתחילת העונה שקשה להם להתאמן פעמיים ביום?! הם מעדיפים כנראה לעשות את הספתח של הבוקר בבתי הקפה ולא על מגרש האימונים.

בואו גם נודה על האמת שהתנאים בהם מתאמנת ומשחקת מכבי נתניה הם ביזיון ברמה בינלאומית ומהווים אות קלון על מצחה של עיריית נתניה, המבאיש את ריחה עד למרחוק.
אז נכון, יש אולי מספר התבטאויות מיותרות וכמה דברי פיוט שבקעו מגרונו של מתיאוס שמוטב היה אילו היה מוותר עליהם, אבל זה לא ישנה את העובדה שהביקורת שלו משקפת את האמת המרה על הכדורגל שלנו. אותה אמת שכנראה קשה לנו לשמוע, בשל היותנו מעצמת כדורגל שנבחרתה מעפילה באופן קבוע לכל מונדיאל ולכל טורניר של אליפות אירופה. מי זה בכלל מתיאוס שיטיף לנו מוסר?


הכותב: אדיר בנימיני הוא יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה ומועמד מס' 6 ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת.


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: