סה"כ צפיות בדף

יום שבת, פברואר 21

שידורי הכדורגל


קריסת קונספציית שידורי הספורט

הגישה הכלכלית הליברלית מדברת על כך ש"תחרות זה טוב", כי יש בה כדי להעלות את רמת השרות והוזלה של מחיר המוצר. בכל מה שנוגע לשידורי הספורט בישראל הקונספציה הזאת קרסה לחלוטין.
בראשית שנות התשעים בעת שבאה לעולם מהפכת הכבלים בישראל, קיבלנו כמעט את הכול במחיר אפסי, שהוא בטל בשישים לעומת מה שאנחנו משלמים היום. בתמורה לדמי מנוי מצחיקים, קיבלנו שידורים ישירים של מיטב הליגות באירופה.


הקמת הטלוויזיה בלוויין, מתן הזיכיון לחברת צ'רלטון והאישור לערוץ הספורט לפתוח ערוצים בתשלום, הביאה לכך שבעבור אותה חבילת שידורים שקיבלנו בעבר במחיר מצחיק, אנחנו צריכים לשלם היום לכל זכיין בנפרד. משמע, התחרות הפרועה שנוצרה רק הורידה את רמת המוצר שהפך להיות גם יותר יקר.


באופן אישי, למרות שאני מאוד אוהב לצפות בשידורי הספורט, אני נמנה עם אותם "סרבני תשלום" לכל הערוצים "הנוספים". אפילו עבור המונדיאל האחרון סירבתי לשלם כעניין עקרוני. רק פעם אחת הצליחו לשבור אותי וזה היה במהלך שידורי אליפות אירופה האחרונים.


הדבר המצער ביותר בכל העניין הזה הוא שהעתיד רק נראה רק קודר יותר; על פי הרוחות המנשבות מערוץ 10, הרי שלאור ההפסדים משידור המשחק המרכזי בימי שני לאור הרייטינג שלא מתרומם מספיק, הולך ומסתמן כי הם הולכים לוותר על התענוג בעונה הבאה והדבר בהחלט עלול להביא לכך שכל משחקי הליגה ישודרו בעבור בתשלום.


כאן בולטת אוזלת ידו של המחוקק הישראלי ושל הרגולטור מטעמו שלא הצליחו לבלום במועד את הסחף. התוצאה הסופית מכך היא שמי שהינו "סרבן מצפון" או שאינו אמיד דיו לא יכול כמעט ליהנות משידורי הכדורגל הישירים, במיוחד כאשר מדובר בכדורגל ישראלי.


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: