סה"כ צפיות בדף

יום שבת, פברואר 4

בטרם יסגר השער לים...


דיון סוער סביר עתידה של העיר ירושלים התקיים לפני כשלושה שבועות בהיכל התרבות בנתניה, וזאת במסגרת המפגש השלישי של "שישי חווייתי", כך בישר לנו העיתון "קול השרון" שסיקר את האירוע. יש משהו מרנין ומעודד במעורבות הפוליטית שהולכת וצוברת תאוצה לאחרונה, ולא לחינם בחר המגזין "טיים" האמריקני ב"מפגין" כאיש השנה שלו.



זכור לי היטב, כיצד לפני מספר שנים לא רבות עד כמה קשה היה לי כנבחר ציבור להביא המונים לצאת ולהגיע לכנסים פוליטיים שארגנתי, בעידן הכבלים ואינטרנט. על רקע זה הופתעתי מאוד לטובה מכמות המשתתפים בכינוס של ועד התושבים כנגד פרויקט "שער הים" ברח' גד מכנס שהתקיים לאחרונה. במהלך כהונתי במועצת העיר נמניתי על המתנגדים האקטיביים לפרויקט מבין חברי המועצה. בשל כך נתבקשתי לפני כשנתיים, ביום חורפי וגשום של חודש ינואר, על ידי אחד מעורכי המקומונים החשובים בעיר, להיפגש עם עו"ד עידית אלוני, שהייתה חפצה בהדרכה ראשונית כדי לעורר מחדש את המאבק הציבורי, שהיה באותה עת בתרדמת חורף עמוקה.


נפגשנו והתנענו את המהלך, אך מאותו שלב לקחתי כמה צעדים אחורה; הייתי אחרי תקופה של כעשור בפעילות ציבורית ובקשתי לקחת מרחק ולהתמסר לעיסוקים אחרים. כל זאת עד למפגש לפני כשבועיים, בו נטל חלק גם רם פרייס-סיטון, יו"ר הירוקים בנתניה, ושנועד לצורכי התארגנות לקראת הדיון הצפוי בבית המשפט העליון בעוד כחודש וחצי, בראשון במארס. בהזדמנות זו התוודעתי לראשונה עד כמה התקדם המאבק בשנתיים האחרונות; עו"ד אלוני היא אשת חיל אמיתית, עם רוח לחימה ומסירות יוצאת דופן, שהרימה בכוחות משותפים מאבק תושבים חסר תקדים בעיר. רם פרייס-סיטון, נתן ניאום מוטיבציה מאוד מרשים.

מתטך פרספקטיבה של מבט לאחור, כמי שראה את נקודת ההתחלה, אני יכול אני כעת להעריך את גודל ההתקדמות.

מארס הוא כידוע אל המלחמה במיתולוגיה הרומית, וכולי תקווה שהוא יעמוד לימיננו בבית המשפט העליון. ועד-המאבק צפוי להעמיד הסעות מסודרות לירושלים, וכל מי שהנושא הסביבתי יקר לו, חשוב שייקח חלק ויגיע לדיון בבית המשפט.



עו"ד אדיר בנימיני
 ADIR A. BENYAMINI Attorney at Law
 http://www.adir-b.com/
 http://cafe.themarker.com/view.php?u=71866
 http://www.articles.co.il/author/22748
 ----------------------
 אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, אז עשה אותו בעצמך - נפוליאון הראשון בנופרטה

אין תגובות: