סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, דצמבר 1

התנגדות להקמת שבילי אופניים בשמורת האירוסים


קרן ובנימיני מתנגדים להקמת שבילי אופניים בשמורת האירוסים
לראשונה מזה עשור הצבאים חזרו לשמורה


המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, וחבר מועצת עיריית נתניה, עו"ד אדיר בנימיני, הודיעו השבוע כי הם מתנגדים בתוקף לכל תכנון ו/או הקמה של מסלולי אופניים בתוך שמורת האירוסים.
קרן ובנימיני מסיעת "למען-נתניה" נפגשו לאחרונה עם מר נעם רוזנפלד, מ"נאמני שמורות נתניה"; האחרון הביע את דאגתו מהתוכנית המתרקמת במנהל ההנדסה, להקמת מסלולי אופניים, מסביב ובתוך השמורה, ובעיקר מהנזק הסביבתי הגדול שלה. הרצל קרן ועו"ד אדיר בנימיני הודיעו לרוזנפלד באופן חד משמעי במהלך הפגישה, כי מבחינתם התוכנית הזאת "לא תרקום עור וגידים ולא תצא אל הפועל".
המשנה לרה"ע, הרצל קרן, הוביל כזכור את המאבק הסביבתי להצלת גבעת האירוסים, בעתירה לבית המשפט העליון כנגד תוכניות הבניה שהיו מתוכננות להיבנות בשטח השמורה, ולמעשה רק הודות לבג"צ זה ניצלה השמורה מכיליון וודאי. קרן העביר השבוע מכתב תקיף בנושא למהנדס העירייה, אדר' אבנר אקרמן ולמ"מ רה"ע, אלי דלל, בו הוא מפרט את ההתנגדות הנחרצת לתוכנית שבילי האופניים ולכל פגיעה אפשרית בשמורה.
בין השאר הדגיש הרצל קרן במכתבו כי "במסגרת עתירתו לבית המשפט כנגד הבניה על שטח שמורת האירוסים ובהמשך לפסיקת בית המשפט בנושא ובהמשך ל'הסכם פשרת עיר ימים' שנחתם על ידי מול עיריית נתניה, ממ"י (מנהל מקרקעי ישראל) ויזמי התוכנית ואשר קיבל תוקף של פסק דין, התחייבו עיריית נתניה וכל הצדדים האחרים לתוכנית, לשמור על שמורת האירוסים מכל משמר".
עו"ד אדיר בנימיני, הממונה על הגנת הסביבה בעירייה הוסיף כי "קיים קונצנזוס בקרב כל הגורמים האמונים על הנושא הסביבתי בעירייה, המקצועיים והנבחרים כאחד, כי יש לגמוז ולגנוז את התוכנית הזאת, ויפה שעה אחת קודם. אין לאפשר כל פגיעה אקולוגית בשמורה".

בד בבד, לראשונה מזה כעשור חזרה להקה של צבאים לשטח השמורה; לאחרונה התגלו סמנים לכך בתצפיות ובממצאים שהתגלו בשטח, דבר המעיד על פי גורמי המקצוע על איכותו הגבוהה של האזור מבחינה אקולוגית. אותם גורמים מציינים כי עבודות תשתית בשמורה עלולים בסבירות גבוהה להבריח את להקת הצבאים מן המקום.  




עו"ד אדיר בנימיני
 ADIR A. BENYAMINI
 Attorney at Law
 http://www.adir-benyamini-netanya-city.com
/ ----------------------

אין תגובות: