סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, דצמבר 1

התייחסות לדו"ח מבקר העירייה בנושא הקרינה


חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני, התייחס בישיבת המועצה לדו"ח הביקורת המיוחד אותו פרסם מבקר עיריית נתניה, דב כץ, בנושא הקרינה בבתי הספר, וטען שהכשלים הבירוקראטיים והאדמיניסטרטיביים שהתגלו בו, לרבות חוסר התיאום בין האגפים השונים, מאוד חשובים מבחינת הפקת הלקחים; יחד עם זאת, הדגיש עו"ד בנימיני, כי הסוגיות שנבדקו לעומק הם לא יותר מהערת שוליים אחת גדולה לדבר המרכזי שהיה צריך להיבדק, ועליו היה צריך לשים דגש – ההחלטה שלא לפרסם את הדו"ח הגולמי של נתוני הקרינה לציבור באתר העירוני.

במהלך דבריו במועצה דימה עו"ד בנימיני את תוכן הדו"ח לסצנה ידועה שחוזרת על עצמה לא אחת, בסדרות טלוויזיה העוסקות בבתי חולים: "חדר המיון מתמלא בפצועים שמגיעים בעקבות אירוע גדול, הצוות הרופאי והאחיות מתרוצצים בין הפצועים בחדר המיון, ובמקביל עומד לו אדם שמסייד את הקיר". עו"ד בנימיני הדגיש בדבריו כי "נכון שחשוב שהקיר יהיה מסויד ונקי, אבל המלאכה העיקרית נעשית על ידי הצוות הרפואי בחדר המיון עצמו. כך גם לגבי הדו"ח הזה, שהיה צריך קודם כל, וראשית לכל, לבדוק את התהליכים שהובילו להחלטה שלא לפרסם את נתוני הקרינה לציבור כפי שהחוק מחייב. לבדוק איך ועל ידי מי ובאיזה פורום היא התקבלה, והאם ההחלטה הזאת הייתה בדיעבד נכונה. בסופו של דבר, ניתן היה בדרך של פרסום הנתונים להימנע מתחושת 'הקונספרציה' לכאורה שנוצרה בקרב הציבור. תחושה מוטעית כאילו שהיה לעירייה כביכול מה להסתיר. היה ברור, בשלב די מוקדם כי לגל"צ יש את כל הנתונים, ושהם עומדים לפרסם אותם, וגם את 'חלון ההזדמנויות' הזה העירייה לא ניצלה לטובת פרסום הנתונים והורדת מפלס הלהבות התקשורתי".

עו"ד בנימיני וסיכם את דבריו בהקשר הזה בכך שאמר כי "אלה הנושאים שהיו צריכים לטעמי לעמוד במרכז הדו"ח של המבקר, מבלי להמעיט חלילה בחשיבותם של הנושאים שכן נבדקו, ואף ביסודיות ולעומק על ידי מבקר העירייה, שעשה עבודה מאוד רצינית ומקיפה לגבי אותם כשלים אדמיניסטרטיביים. קלקולים שאין ספק הדעת אליהם עוד תינתן".    






עו"ד אדיר בנימיני
ADIR A. BENYAMINI
 Attorney at Law
 http://www.adir-benyamini-netanya-city.com/
 ----------------------

אין תגובות: