סה"כ צפיות בדף

יום שני, מאי 16

מועצת העיר דחתה הקמת קרן ליוצרים צעירים

אדיר בנימיני: מועצת העיר חזרה להיות מועצת חותמת גומי ריקה מתוכן. חבל שחברי המועצה שתמכו בהעלאת הנושא לדיון לא נכחו באולם בעת ההצבעה על ההצעה ונעלמו לפתע מהמקום.

מועצת עיריית נתניה דחתה בישיבתה האחרונה את ההצעה להקמת קרן לתמיכה ביוצרים מקומיים חדשים בתחום הספרות, מוסיקה ואומנות. ההצעה אותה הגיש, אדיר בנימיני, הייתה להקים קרן אשר תסייע לאומנים צעירים, המתגוררים בנתניה, לפרסם את היצירות התרבותיות שלהם בתחילת דרכם ולסייע להם לקבל הכרה ארצית בתחום בו הם עוסקים.


בנימיני אמר בישיבת המועצה שהקמת קרן כזו הוא אינטרס מובהק של העיר, שכן אותם אומנים כאשר יזכו לפריצת דרך ברמה הארצית, תמיד יודגש כי במקור הם הגיעו מנתניה. יש לציין כי קרן כזאת פועלת כבר במספר לא מבוטל של רשויות מקומיות, ומטרת ההצעה הזאת הייתה להקים קרן כזו על פי מודלים הקיימים ברשויות מקומיות אחרות.


הנושא עלה במקור לדיון במועצת העיר בחודש ינואר וזכה לרוב במסגרת ההצעות לסדר שנדונו באותה ישיבה לפני כ-3 חודשים. אולם לאחר שההצעה לסדר זכתה לרוב (בפעם הראשונה בקדנציה הזאת של המועצה!), הופסק לפתע הדיון בהצעה בשל היעדר קוורום מינימאלי לקיום הדיון. חברי הקואליציה שלא אהבו בלשון המעטה את העובדה שהצעה לסדר של חבר האופוזיציה בנימיני זכתה לרוב נעלמו לפתע מהאולם וגרמו לביטול הישיבה כאמור.


בדברי ההסבר להצעה כתב ח"מ אדיר בנימיני כי במסגרת הקרן תוקם ועדה עירונית מיוחד מטעם הקרן אשר תפקידה לשפוט כל יצירה לגופה, ולבחון האם היא אכן ראויה לקבלת תמיכה כספית. המטרה לדברי בנימיני היא למנוע מצב בו "כל גרפומן שכתב ספר יקבל צ'ק פתוח, אלא ליצור מנגנון שיבחן כל יצירה באופן מדוקדק".


אלא שחברי מועצת העיר סברו אחרת ובתום הדיון בנושא הקמת הקרן הצביעו כל חברי הקואליציה כאיש אחד נגד ההצעה ולמעשה טרפדו אותה. על כך אמר ח"מ אדיר בנימיני כי "מועצת העיר חזרה להיות מועצת חותמת גומי ריקה מתוכן".


עוד הוסיף בנימיני כי הוא מצר על כך שחברי המועצה מהקואליציה שתמכו במקור בהעלאת הנושא לדיון, קובי לוי, ראובן מימון, עקיבא יצחקי ויוסי ביטון נעדרו מהדיון בעת ההצבעה ואם היו נוכחים ומצביעים בעד היא הייתה עוברת.


אדיר בנימיני: "אותם חברים גילו בזמנו גדלות נפש גדולה כאשר תמכו בהצעתי בעניין. חבל מאוד שהם לא היו נוכחים בישיבה על מנת לתמוך בה. יתכן שהעדיפו לצאת מהאולם על מנת שלא להיכנע למשמעת הקואליציונית שעלולה הייתה לכפות עליהם הצבעה בניגוד למצפון שלהם. מדובר בנושא שהוא לא פוליטי או שנוי במחלוקת וחבל שחברי המועצה חזרו לפעול כמו טייסים אוטומטיים".

אדיר בנימיני - חבר מועצת העיר

אין תגובות: