סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, מאי 17

לראשונה בישראל: אפשרות לשידור ישיר של ישיבת מועצת העיר נתניה בערוץ המקומי


היוזמה לשידור ישיר של ישיבות מועצת העיר נולדה ביוזמת חבר מועצת העיר נתניה, אדיר בנימיני וח"כ אילן לייבוביץ, שהחלו לפעול לכך שישיבות מועצת העיר של עשרת הערים הגדולות בישראל ישודרו בשידור ישיר בדומה למתכונת הנהוגה בערוץ הכנסת.

תזכורת: היוזמה נולדה לפני כשנה במהלך ביקור בו התארח בנתניה ח"כ אילן ליבוביץ, החבר בועדת הכלכלה של הכנסת. באותה פגישה עם חברי הסניף דיווח ח"כ לייבוביץ לבנימיני על מכתב ששלח לרשות הכבלים בה הוא משתומם על הכוונה לצמצם את מדורת החדשות המקומיות בכבלים ולהפוך אותה למהדורה בעלת אופי יותר מגזיני. ח"כ לייבוביץ סיפר לבנימיני כי הזלזול בערך המוסף של החדשות המקומיות אינו מתקבל על הדעת, וציין במכתבו כי במקומות רבים בעולם משדרים את ישיבות מועצת העיר בערוץ המקומי בשידור ישיר. 

בעקבות שיחתם זו החליטו לייבוביץ ובנימיני לפנות לכל הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא לכך שישיבות מועצה העיר ישודרו בשידור ישיר בערוץ המקומי. תחילה נשקלה האפשרות לעשות זאת באמצעות הכנסת סעיף רלוונטי בזיכיון של הטלוויזיה בכבלים המאושר בועדת הכלכלה של הכנסת.

יש לציין כי במרבית הערים הגדולות והבינוניות בארה"ב פועלת תחנה טלוויזיה מקומית המסקרת באופן קבוע את התחום המוניציפאלי. מלבד שידור של ישיבות מועצת העיר משודרות בה גם עימותים (דיבייטים) בין חברי מועצה המייצגים דעות שונות בנושאים מוניציפאליים.

לאחר מספר פגישות בעניין בין ח"כ אילן לייבוביץ ועו"ד יורם מוקדי, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, הוחלט לבחון את האפשרות להערכות לשידור ישיר של ישיבות מועצות הרשויות המקומיות הגדולות בישראל באמצעות ערוץ 9 המקומי. לייבוביץ הציע לבנימיני כי לאור העובדה שהרעיון נולד בנתניה שמועצת העיר המקומית תהיה הראשונה בישראל שתשודר בשידור ישיר. מכיוון שלדבר בכל זאת דרוש את הסכמת מועצת העיר והסכמת ראש העירייה הציג בנימיני את הנושא לראשונה בישיבת מועצת העיר האחרונה.

יש לציין כי ברמה העקרונית ישיבות מועצת העיר הינן ישיבות פתוחות ופומביות ואין דרך למנוע מאמצעי התקשורת לצלמם ולסקרם. אולם במקרה זה ישנה כוונה למקם 4 מצלמות סטטיות ברחבי האולם, כאשר באולפן ישב במאי שינתב את המצלמות על פי הדוברים בישיבה.

אדיר בנימיני: "שידור ישיר של ישיבות מועצת העיר יכול להקל רבות על כל אותם תושבים המתעניינים בנעשה בעירייה אך מתקשים להגיע לאולם באזור התעשייה החדש בגלל המרחק. זה גם יכול לחשוף את העשייה של נבחרי הציבור לקהל הרחב, ואולי גם יתרום להעלאת רמת הדיונים, שכן רמת ההתלהמות והצעקות יפחתו ברגע שחברי המועצה ידעו שהעין הציבורית בוחנת אותם מקרוב. אני מאוד מקווה שרעיון כל כך מהפכני לא יטורפד על ידי הנהלת העירייה. יש כאן אפשרות לחשיפה בקנה מידה ארצי כאשר נתניה תהיה העיר הראשונה שתשודר בשידור ישיר. ראש העירייה שמודעת לחשבות של אמצעי התקשורת לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על הזדמנות כזו לחשוף את נתניה ברמה הארצית".

Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya

אין תגובות: