סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, אפריל 25

בנימיני דורש התערבותה של פיירברג להצלת תוכנית איחוד הכדורסל


חבר מועצת העיר נתניה, אדיר בנימיני, דורש מראש העירייה, מרים פיירברג, להתערב על מנת להציל את "תוכנית קצורין" לאיחוד מועדוני הכדורסל בעיר.
במכתב אותו כתב בנימיני לפיירברג הוא קורא לה להתערבותה המיידית, על מנת לעשות כל מאמץ במטרה למנוע מצב בו "שיקולים של אגו ויוקרה" ימנעו את מימוש והוצאה לפועל של "תוכנית קצורין"; בנימיני סיכם את מכתבו בציינו כי "נוצר הרושם האמור, שהגורמים העוסקים בנושא כיום לא מצליחים להביא למימוש התוכנית, ויתכן אף שגודל השעה וההזדמנות החד פעמית אינה נהירה להם".

בנוסף לאמור במכתב הוסיף ח"מ אדיר בנימיני: "ראש העירייה חייבת להתערב על מנת להציל את היוזמה. ענף הכדורסל בעיר עלול להיפגע אנושות אם לא תמצא הדרך להוציא את התוכנית לפועל. אין ספק שהעובדה שגוף עירוני מפעיל מועדון מתחרה יוצרת תחרות לא הוגנת מבחינת המשאבים. חבל שאנשי הספורט במערכת העירונית לא מבינים את ההזדמנות הגדולה שיש כאן, עם הגעתו של אחד מבכירי המאמנים בישראל לקדם את הכדורסל בנתניה בכמה דרגות".

בנימיני שמתכוון להביא את הנושא גם לדיון במסגרת מועצת העיר הוסיף כי "אי מימוש התוכנית עלול להיות פספוס ענק של הספורט בנתניה, וחבל ששיקולים של אגו ויוקרה אישית יסכלו את מימושה. כולי תקווה שראש העירייה תמצא לנכון להתערב על מנת להציל את המצב לפני שיהיה מאוחר מידי".
יצוין שראשי הכדורסל בעיר ניסו לתאם פגישה בין מולי קצורין לבין ראש העירייה או מנכ"ל העירייה עד כה ללא הצלחה.
בנימיני סיכם את התייחסתו לנושא בכך שלדעתו המקרה הזה מוכיח פעם נוספת כי "מחלקת הספורט העירונית זקוקה לניעור ושידוד מערכות רציני".
מצ"ב המכתב לראש העירייה + ההצעה לסדר במועצת העיר

הצעה לסדר בנושא:

הקמת צוות התערבות להצלת תוכנית איחוד מועדוני הכדורסל בעיר
מגיש: אדיר בנימיני


מהות ההצעה: מועצת עיריית נתניה קובעת כי יש להקים צוות התערבות מטעמה, אשר תפקידו לבחון את האפשרויות להציל את תוכנית איחוד מועדוני הכדורסל בעיר. הצוות יכלול לכל הפחות 3 חברי מועצה.

דברי הסבר:

לאחרונה פורסם ברבים כי קיימים קשיים רבים בניסיונות לאחד בין מועדוני הכדורסל בעיר, ובכירים בעיריית נתניה אף הביעו פסימיות לגבי הסיכויים להוציא את התוכנית לפועל.
היות ומדובר בהזדמנות נדירה לתת דחיפה משמעותית להצעדת ענף הכדורסל בעיר קדימה בראשותו של מר מולי קצורין, מאמן כדורסל בעל שם אירופאי, שאימן בעבר את נבחרת ישראל ומכבי ת"א - אסור להפסיד את ההזדמנות להוציאו אל הפועל.
בכל הקשור לענף הכדורגל כנראה שנגזרה הגזרה על העיר נתניה שיפעלו בה שני מועדוני כדורגל, וכי חלק מבכירי שחקניה ימכרו לכל עבר בעבור כל המרבה במחיר; לאור זאת, קיימת חשיבות עוד יותר גבוהה לעשות את כל המאמצים שהדבר לא יחזור על עצמו גם בענף הכדורסל, במיוחד כאשר אחד המועדונים מופעלים על ידי זרוע עירונית.
מוצע אם כך להקים צוות התערבות הכולל לכל הפחות 3 חברי מועצה, במטרה שישבו על המדוכה בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים, במטרה לפתור את הכשלים לביצוע תוכנית האיחוד.

לכבוד:

מרים פיירברג-איכר
ראש עיריית נתניה


גברתי ראש העירייה,


הנדון: הצלת התוכנית לאיחוד מועדוני הכדורסל בעיר

ענף הכדורסל בעיר נתניה עומד בפני לא פחות ולא יותר מאשר פרשת דרכים היסטורית; עומדת בפנינו האפשרות לאמץ תוכנית רחבת היקף בראשותו של מאמן הכדורסל, מולי קצורין - מאמן בעל שם אירופאי, שהדריך בעבר את נבחרת ישראל (במשך 6 שנים) ואת קבוצת הדגל הישראלית מכבי ת"א.

לדאבוני, כמתבונן מהצד, וכמי שקיבל מספר פניות מגורמים העוסקים בתחום הכדורסל בעיר, נוצר הרושם שהעוסקים במלאכה מטעם העירייה אינם מודעים כלל להזדמנות הגדולה העומדת בפתחנו לפתח את ענף הכדורסל של העיר; עלינו לעשות כל מאמץ במטרה למנוע מצב בו שיקולים של אגו ויוקרה ימנעו את מימוש והוצאה לפועל של "תוכנית קצורין".
כפי שבוודאי ידוע לך, על ענף הכדורגל בנתניה נגזרה כנראה הגזירה כי יפעלו בה שני מועדונים גדולים העוסקים בהכשרת דור הכדורגלנים הבא של העיר. היות ומועדון אחד פועל באופן פרטי, חלק ניכר משחקניו המצטיינים נימכר לכל המרבה במחיר, והם ממשיכים את קריירת המשחק שלו במועדוני כדורגל מחוץ לעיר נתניה.
במקרה דנן קיים הבדל מהותי; אחד ממועדוני הכדורסל פועל מטעם זרוע של עיריית נתניה [העמותה לחינוך בלתי פורמאלי (להלן: העמותה)] ולא כגוף פרטי, דבר האמור, לפחות לכאורה, להקל על תוכנית האיחוד.
יצוין כי בערי השרון הגובלות בנתניה, פועל מועדון כדורסל אחד המנקז אליו את מרבית שחקני הכדורסל הטובים - דבר המעלה מן הסתם את רמתם המקצועית.
כמי שיש לו הוקרה רבה לפעילות העמותה ולעומד בראשה, עמיתי הרב משה לחובר, סברתי ועודני סבור כי עליה להפעיל מסגרות ספורטיביות לפעילות נוער אחה"צ; אולם בענף הכדורסל עושה הרושם כי הפעילות הנפרדת רק פוגעת באינטרס הכולל והמשותף – הצעדת ענף הכדורסל קדימה.
אי לכך ובהתאם לזאת, אני קורא לך לשים את ידך בכפך ולהיכנס לעובי הקורה; כפי שמעורבותך הביאה ואולי אף תביא ברכה לענף הכדורגל בעיר, יתכן בהחלט כי תוכלי להצליח גם בשדרוג ענף הכדורסל.
התערבותך נחוצה היות ונוצר הרושם האמור, שהגורמים העוסקים בנושא כיום לא מצליחים להביא למימוש התוכנית, ויתכן אף שגודל השעה וההזדמנות החד פעמית אינה נהירה להם.




בברכה,

אדיר בנימיני
חבר מועצת עיריית נתניה



העתק:

עו"ד יורם זנו – יו"ר מועצת העיר.
הרב משה לחובר – חבר מועצת העיר והממונה על העמותה לחינוך בלתי פורמאלי.
מר ויקטור סרוסי – חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט.

Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya

אין תגובות: