סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, אפריל 26

מתיחת פנים בדירקטוריון חל"ת


בעקבות תקנות משרד הפנים:
מתיחת פנים בדירקטוריון חל"ת
דירקטוריון החברה לפיתוח ותיירות נתניה (חל"ת) צפוי לעבור בקרוב מתיחת פנים, לאחר כניסתן לתוקף של תקנות חדשות מטעם משרד הפנים, במטרה להילחם במינויים הפוליטיים בתאגידים עירוניים. השינויים לא יחולו על חברת "מי נתניה" הפועלת כתאגיד מתוקף חוק תאגידי מים וביוב.
אדיר בנימיני: "לשם שינוי בחל"ת מכהנים דירקטוריונים ראויים
"
משרד הפנים החליט לעשות סוף לחגיגת המינויים הפוליטיים בדירקטוריונים של למעלה מ-200 חברות כלכליות בערים השונות; בעקבות תקנות חדשות יאלצו במהלך השנה הקרובה אלפי דירקטורים לעבור את מבדקי הועדה למינויים ציבוריים (ועדת רביבי) - לבדיקת כשירותם לתפקיד בדירקטוריון העירוני.

המהלך החדש של משרד הפנים ישפיע באופן מיידי כמעט על הרכב דירקטוריון החברה לפיתוח ותיירות נתניה (חל"ת) בו מכהנים שבעה נציגי ציבור – ארבעה מהם אנשי ליכוד מובהקים. בשנה הקרובה תיבחן מחדש מידת התאמתם לתפקיד והם יאלצו להציג תואר אקדמאי בכלכלה, מנהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מנהל ציבורי או תואר אחר בתחום עיסוקו של התאגיד. כמו כן, לא יוכל לכהן אדם שיש לו הרשעה פלילית.

המדובר בחברות כלכליות המרכזים היקפי פעילות של מיליארדי שקלים בשנה בכל רחבי והארץ ומטרה משרד הפנים היא לשים קץ למינויים פוליטיים לא ראויים שנעשו בחלק מהחברות הללו. יצוין כי מעמדם של חברי המועצה המכהנים בדירקטוריון לא יפגע, והתקנות אף מבטיחות כי שליש מהדירקטוריון יורכב מחברי מועצה ומשליש עובדי עירייה.

נציג האופוזיציה בדירקטוריון חל"ת, ח"מ אדיר בנימיני, טוען כי "המינויים הפוליטיים בדירקטוריון חל"ת היו באופן מפתיע מאוד ראויים", ומציין כי כנראה שהמצב ברחבי הארץ קצת שונה ולכן נדרשו התקנות החדשות.

ח"מ אדיר בנימיני: "למען ההגינות את חייב לציין, דווקא כנציג אופוזיציה, כי למרבית ההפתעה, בניגוד למה שציפיתי, ראש העירייה התעלתה על עצמה ובחרה למנות נציגים מאוד ראויים לדירקטוריון חל"ת. אני יכול לומר בסיפוק רב כי בשנתיים וחצי האחרונות גיליתי שאפילו המינויים מטעם "הליכוד" בחברה הם מאוד מוצלחים, בניגוד גמור לתדמית השלילית שיצאה לאנשי המפלגה בציבור".

בנימיני הוסיף כי "בנתניה המצב כנראה קצת שונה מאשר במקומות אחרים, אחדים מחברי הדירקטוריון רחוקים מלהיות "יס-מנים", ומגלים מידת עצמאות ראויה לציון, שואלים שאלות ובוחנים את פעילות החברה בזכוכית מגדלת. חבל שבעקבות התקנות החדשות יאלצו אחדים מהם להיפרד מתפקידם בחברה, אבל זה כנראה המחיר שצריך לשלם על מנת להילחם בתופעת המינויים הפוליטיים הבלתי ראויים שהורסת כל חלקה טובה בציבוריות הישראלית".

אין תגובות: