סה"כ צפיות בדף

יום שני, יולי 24

שלמה רוזווסר: בלשכת רה"ע חושבים שחברי המועצה הם דבילים שלא יודעים חשבון!

"עודף הכנסות על הוצאות"
או "להטוטים חשבונאיים" לצורכי תקשורת
לפני כחודש הכריזה ראש העירייה: "הגענו לעודף הכנסות על ההוצאות בשנת 2005 בשיעור של 5.2 מליון ₪" בשבוע האחרון התברר, העודף הושג בלהטוטים חשבונאיים ואינו עודף או חיסכון בהוצאות אמיתי.
בישיבת הועד המנהל של היכל התרבות ביום ראשון השבוע התברר כי העירייה חייבת להיכל התרבות על פי מאזן 2005 סכום של כמיליון ₪.
עו"ד שלמה רוזנווסר : "מה עוד תעשה העירייה כדי לקבל כותרת ומדוע חושבים בלשכת ראש העירייה שחברי המועצה הינם דבילים שלא מבינים חשבון" ?!.
לפני כחודש הכריזה ראש העירייה בהודעה מסוגננת לציבור "עיריית נתניה הגיעה למצב של עודף בגובה של 5.2 מליון ₪ בתקציב שנת 2005" .
לכאורה זו בשורה משמחת לתושבי נתניה, שכן אם יש עודף תקציבי אולי תקל העירייה בעול הארנונה בנתניה שהינה בין הגבוהות ביותר בארץ.
לצורך כך עקב לחץ חברי האופוזיציה, כונסה ישיבת מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין. בישיבה טענו חברי המועצה מהאופוזיציה כי אם יש עודף תקציבי מדוע לא להפחית את גובה הארנונה בנתניה.
להפתעת כולם הכריזה ראש העירייה כי העודף התקציבי בגובה של 5.2 מליון ₪ שפורסם על ידי העירייה, אינו מדויק שכן יש להפחית ממנו 2.5 מליון ₪ ששולמו למכבי נתניה בהסכם פשרה.

ביום ראשון השבוע, התקיימה ישיבת הועד המנהל והאסיפה הכללית של היכל התרבות, בו נדרשה האסיפה הכללית לאשר את מאזן הפעילות החשבונאית של היכל התרבות לשנת 2005 .

מעיון במאזן לשנת 2005 התברר כי העירייה חייבת לעמותת היכל התרבות סכום של כמיליון ₪ נכון ליום 31.12.2005 .

לשאלת חבר המועצה עו"ד שלמה רוזנווסר, אישר מ"מ מנכ"ל היכל התרבות מר בני אפרים, את הנתונים ואמר שהעירייה חייבת להיכל התרבות בשנת 2005 סכום של כמיליון ₪.

מתברר כי "העודף התקציבי" עליו הכריזה ראש עיריית נתניה , ושהצטמק מיום ההכרזה מ5.2 מליון ₪ ל- 2.7 מליון ₪ עקב תשלום למכבי נתניה, הינו "עודף תקציבי מדומה".

מתברר כי העירייה, לא העבירה סכומים שהיא חייבת להיכל התרבות וכך הצטבר בקופתה עודף תקציבי לכאורה אותו העירייה חייבת להיכל התרבות ואולי אף לגופים עירוניים נוספים כדוגמת העמותה לחינוך בלתי פורמאלי או גופים אחרים.

ח"מ עו"ד שלמה רוזנווסר: "נראה כי בעירייה עוסקים בעניין של תדמית יותר מעניין של מהות. מדוע היה צריך לצאת בהכרזה פזיזה ולא מקצועית, של עודף בגובה של 5.2 מליון ₪ ואח"כ להגיש אופס טעינו, צריך לשלם עוד 2.5 מליון ₪ למכבי נתניה?"

"הנתון המדהים, שהתגלה בישיבת האסיפה הכללית של היכל התרבות, שגם לעמותה זו חייבת העירייה סכום של מליון ₪, מדאיג אותי כתושב וכחבר מועצה. האם מתברר שאי אפשר להאמין לדיווחי העירייה ויש לדרוש מסמך חתום והוכחה כתובה על כל דבר ?! "

ח"מ אדיר בנימיני: "מימדי 'הישראבלוף' רק הולכים ומתגלים. מעניין כמה 'ברווזים' נוספים אנחנו צפויים לגלות בהמשך. בקצב הזה לא אתפלא אם ראש העיר תשלח בקרוב צוות עירוני לקרקס 'מדראנו' להשתלמות באקרובאטיקה. זאת על מנת שבשנה הבאה התעלולים החשבונאיים יהיו מוצלחים יותר, ויסתירו טוב יותר את האמת הערומה בנוגע לתקציב עיריית נתניה...".
Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: