סה"כ צפיות בדף

יום שישי, יולי 28

מתוך: בשכונה של מרים/ גיא ליברמן מאמצע נתניה


תחת הכותרת "בשכונה של מרים" חושף הבוקר כתב "אמצע נתניה" ("ידיעות תיקשורת), גיא ליברמן, כי עיריית נתניה ביצעה בעלות של 26 אלף ש"ח עבודות גינון בעלות ונוי בשטח פרטי, הנימצא בסמוך לביתה של ראש העירייה.

עוד מגלה העיתון כי חלק מבעלי הקרקע בשטח הפרטי לא יודעו על כוונת העירייה לבצע את העבודות שבוצעו; זאת למרות שעל פי פקודת העיריות מוסמכת עירייה לבצע עבודות בשטח פרטי רק אם מדובר בסכנה הנשקפת לציבור במקום, ולאחר שבעלי השטח הפרטי יודעו על כך והתבקשו לבצע את העבודה בעצמם.

המדובר בשטח פרטי הממוקם ברחוב טרומפלדור בנתניה, סמוך לביתה של ראש העירייה; במסגרת עבודות הגינוי והנוי בקרקע הפרטית נשתלו פרחי נוי, הוקמה רצועת דשא במקביל למדרכה, והוצבו במקום סלעי נוי. כתב העיתון מוסיף ומפרט כי מדובר ברצועת פרחי נוי ברוחב של כמטר מהמדרכה, ובסמוך אליה רצועת דשא ברוחב של כשני מטרים, כשהמסלעה נימצאת במקביל אליה. השטח כולו משתרע על כ-100 מ"ר.
בנוסף לכך מצויין כי השטח זכה לטיפול מיוחד לפני שבועיים בדמות טרקטור שנשלח מטעם העירייה כדי לנקות את השטח הפרטי, שוב ללא ידיעת בעלי הקרקע.

עו"ד אלון זבליק, לשעבר חבר מועצת עיריית נתניה, המתמחה בדיני העיריות, אמר לכתב אמצע נתניה כי "[...] על פי פקודת העיריות, אמונה (עיריית נתניה) על תחזוקת השטחים הציבוריים בעיר. תחום הפרט שייך לפרט, וכל פעילות עירונית בתחום הפרט אסורה. ניקוי מגרשים פרטיים אינו תפקידה של העירייה, וככל שיש מטרדים באותם מגרשים, על העירייה לפנות לבעלים בדרישה להסיר את המפגעים. פעילות של סיוע לגורמים כאלה ואחרים איננה תקינה. וגם, כמובן גורמת במחסור בתקציב לדברים חיוניים אחרים.

מעיריית נתניה נימסר בתגובה כי העירייה ביצעה את העבודות במטרה למנוע "סחף עפר לכביש תוך סיכון המשתמשים בכביש, ופגיעה כספית ותפקודית לקולטני הביוב ברחוב[...] חשוב להדגיש , כי עיריית נתניה לא נוהגת בהכרח להודיע לבעלי קרקע פרטיים לפני ביצוע עבודות ביטוחיות זמניות, כפי שעשתה במקומות אחרים בעיר [...] הרמיזה כאילו העבודות במקום בוצעו בגלל הקירבה הפיזית לביתה של ראש העירייה פסולה, איננה נכונה ואיננה ראויה לתגובה".

בנוגע לטענה לפיה העירייה ניקתה את השטח הספיציפי הזה בעזרת טרקטור נימסרה לאמצע נתניה התגובה הבאה: אגף שפ"ע 'הופך' אדמה קוצית למניעת שריפות וקני מרבץ לנחשים, מכרסמים וכו'. המדובר בפעולה יומיומית שנעשית מאוד, אם לא אלפי פעמים בשנה, ובלי שום קשר לבעלות על הקרקע".

חשיפה זו של גיא ליברמן מ"אמצע נתניה" מגיעה לאחר תקופת רגיעה יחסית עם מעט חשיפות מרעישות במישור המקומי. כזכור לפני כשנה ומחצה חשפה כתבת "חדשות נתניה", סיגל שמבירו-חץ ,בראיון חושפני עם מזכירת לשכת ראש העיר, רחלי לוי, את הנעשה מאחורי הקלעים בתוך לשכתה של פיירברג. מאז דומה כי ראש העיר הצליחה לשמור על עצמה מפני שערוריות מיותרות.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה לא תקין!
צריך לחייב אותה שהיא תשלם את ה-26 אלף שקל מהכיס שלה!

אנונימי אמר/ה...

פיירברג אולי עשתה הרבה לעיר אבל אחרי השחיתויות האלה ושל בעלה היא צריכה להתחלף עם מישהו אחר.