סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, נובמבר 26

חלקות סיווגי הארנונה בעיר נתניה

זהו ניצחון של הדרג הפוליטי על הפקידות העירונית

בעקבות הצעה לסדר של חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, שהועלתה במועצת העיר רק לפני כחודשיים, הבטיח יו"ר המועצה, עו"ד יורם זנו, כי יטפל בנושא וישוחח על הנושא עם ראש העירייה. זאת על מנת "לעשות סדר בעניין הזה אחת ולתמיד". השבוע בישרה ראש העירייה כי תוקם ועדה לבדיקת נושא אזורי הסיווג השונים, למרות התנגדות עיקשת של הגזברית העירונית.
במהלך ישיבת ועדת הכספים הודיעה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על החלטתה כי היא מתכוונת להקים ועדה שתבחן מחדש את סיווגי האזורים לחלוקת תשלומי הארנונה. החלטה זאת התקבלה לאחר חבלי לידה קשים.
רק בחודש ספטמבר האחרון עלה הנושא לדיון סוער במועצת העירייה בעקבות הצעה לסדר של חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, שטען כי החלוקה לאזורי סיווג לגביית ארנונה משקפת מצב היסטורי שאינו תואם את המצב היום. אזורים שבעבר נחשבו למאוד אטרקטיביים, איבדו מזוהרם באופן שמעלה ספק אם הסיווג הנוכחי שלהם אכן נכון.
כזכור מחולקת העיר נתניה ל-3 אזורי סיווג לתשלום ארנונה; כ-60% מהתושבים משלמים לפי סיווג א' שהוא היקר ביותר לעומת השאר שמסווגים לאזור ב' ו-ג' ומשלמים תעריף מופחת.
במהלך הדיון הצדיק יו"ר המועצה, עו"ד יורם זנו, את תוכן דבריו של בנימיני ותמך בהצעה, כמו גם חברי המועצה, עו"ד שלמה רוזווסר, עופר אורנשטיין ועקיבא יצחקי. עו"ד זנו טען כי יש למנות ועדת בדיקה חיצונית לבדיקת כל העניין, והבטיח שיביא את הנושא בפני ראש העירייה, מרים פיירברג, אשר לא הייתה נוכחת באותה העת כיוון שיצאה מוקדם מהישיבה.
אולם להפתעת כולם מי שהביעה התנגדות נחרצת לרעיון הייתה גזברית העירייה, עירית אביבי, אשר טענה כי היא סבורה ש"אין מקום לבדיקה כזאת[...] ואני לא חושבת שצריך בכלל להיכנס לזה" (עמ' 58 לפרוטוקול ישיבת המועצה מס' 55). עוד אמרה הגזברית כי הבדיקה מיותר שכן אין מקום לפתוח את הנושא מאחר שלטענתה החלוקה הנוכחית לסיווגים "רלוונטית גם היום".
התפנית החלה בתחילת השבוע שעבר, בישיבת ועדת הכספים, כאשר יו"ר הוועדה, דניאל בשארי, הודיע כי בכוונתו להקים ועדה שתבחן את סיווג האזורים לתשלומי הארנונה. ראש העירייה מרים פיירברג, שלא נכחה בישיבה, דווחה על כך ע"י הגזברית והגיעה מיד לישיבה. פיירברג טענה כי היא כבר החליטה בנושא ותבחר ועדה מיוחדת שתבחן מחדש את סיווגי האזורים.
אדיר בנימיני: "היה כאן מבחן בנוגע לשאלה מי מקבל את ההחלטות בעיריית נתניה! האם הפקידות העירונית שלא נבחרה ע"י הציבור, או הדרג הפוליטי המייצג את תושבי העיר ואמון על גיבוש המדיניות? זהו בהחלט ניצחון לדרג הפוליטי! בעיריית נתניה התחלפו היוצרות ונוצר הרושם שהפקידות העירונית מקבלת את ההחלטות ולא נבחרי הציבור. סוף-סוף תוקן העיוות והוכח כי הדרג הפוליטי הוא זה שמתווה מדיניות והפקידות העירונית תפקידה לבצע אותה. אני שמח מאד שלא נכנעו להתנגדות של הגזברית העירונית, ושהדבר ייצא לפועל".
לגופו של עניין הוסיף בנימיני כי "הגיע הזמן לבטל את הסיווגים השונים ולקבוע קריטריונים על בסיס שוויוני כאשר במקביל יש להוריד את שיעורי הארנונה באופן כללי. אין זה צודק ונכון שיהיו כאלה שישלמו מעט מאד, לעומת כאלה שמשלמים מחיר גבוה בגלל סיווג של אזור א' שאינו מוצדק".
Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: