סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, נובמבר 26

שמות רחובות


ועדת שמות רחובות מציגה רדידות תרבותית שאין כדוגמתה
במתקפה חסרת תקדים יוצא חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, על אופן התנהלותה של ועדת שמות רחובות, ועל הכוונה לתת לרחובות בקריית השרון שמות של עצי פרי במקום שמות של דמיות מופת אשר תרמו לאנושות
המכתב המצורף של בנימיני עלה לדיון בישיבת הועדה ומרבית החברים הצדיקו את התוכן שלו. הדבר הביא אף לביטול הכוונה לכנות רחוב על שם עץ הברוש.
ח"מ אדיר בנימיני: "תוכן המכתב מדבר בעד עצמו, מדובר בהצעה שמסמלת בעיניי רדידות תרבותית והתדרדרות מוסרית. כולי תקווה שאצליח לשכנע את חברי המועצה לדחות את המלצת הועדה. לא אכחד שאם ההצעה תעבור ארגיש בוש ונחלם כלפי תושבי נתניה על העלבון האינטלקטואלי המביש שבא לידי ביטוי בהצעה הזאת".
על סוגיית שמות הרחובות בנתניה:
http://www.adir-b.com/street-names.html
‏יום ראשון 26 נובמבר 2006
‏ה' כסלו תשס"ז
לכבוד:
פרופ' אריק רימרמן – יו"ר ועדת שמות רחובות ואתרים
חברי מועצת העיר בועדת שמות רחובות ואתרים:
עו"ד מנדי וייס
לאוניד סוורדלוב
קובי לוי
עופר אורנשטיין
שמואל יומטוביאן
ויקטור סרוסי
עו"ד שלמה רוזווסר
חיים פרידריך
ד"ר צבי זקס

אדונים נכבדים שלום רב,

הנדון התנהלות ועדת שמות רחובות ואתרים

בצער רב ובמורת רוח רבה אני חש חובה לכתוב את הדברים הבאים לקראת ישיבת הועדה שבנדון, אשר תתקיים הערב.
מפאת עניינים הקשורים למקום עבודתי, לא אוכל להופיע לישיבת הועדה שנקבעה להערב, וטוב שכך! הדבר יחסוך ממני את הצורך לומר כמה דברים קשים שיש על לבי הנוגעים להתנהלות הועדה ובעיקר בנוגע לתוכן הצעה מספר 3 על סדר היום.
בראשית הדברים, אציין כי לעניות דעתי אופן הגשת סדר היום, מעלה ריח חריף מאוד של בית חרושת לייצור גומי, עבור חותמות הגומי של חברי הועדה!
הכיצד יתכן שלמרות שבאופן אישי הגשתי מספר הצעות לשמות רחובות עוד בתחילת הקדנציה, ואף הצעה טרם נדונה?
אציין שלמיטב ידעתי הוגשו עוד הצעות של חברי ועדה נוספים שגם הם לא נדונו! בעוד בסדר היום מופיעה רק הצעה אחת שהועדה אמורה "לאשרר", ללא הצגת כל אלטרנטיבה.
מה הועילו חכמים בתקנתם כאשר הקימו את הועדה, אם אין אפשרות לחבריה להשפיע על מהלכיה, ורק לאשרר בעד ונגד הצעות שמוכתבות מלמעלה? מדוע לא ניתן להעלות לסדר היום הצעות אלטרנטיביות להצעות שהוצגו לנו?
לגופו של עניין, בנוגע להצעות המופיעות בסעיף 3 (שמות רחובות בקריית השרון): יסלחו לי קברניטי ההצעה (שלא ברור מי עומד מאחוריה), אבל היא במהותה מצביעה על שטחיות, סתמיות ורדידות תרבותית!
בעוד שקיימים דמויות היסטוריות אשר תרמו רבות לעולם היהודי בפרט ולתרבות האוניברסאלית בכלל שטרם זכו להנצחה, מעדיפים בעיריית נתניה להנציח מספר צמחים אשר לא ברור מה הייתה תרומתם הגדולה שמצדיקה את הנצחתם???
בעוד שדמות כל כך ידועה ברחבי העולם כולו כמו אנה פרנק טרם זכתה לכבוד שרחוב בעיר יקרה על שמה, עץ "הברוש" כן יזכה לכבוד הזה! לא ברור מה בדיוק תרומתו התרבותית לעולם היהודי והעולמי, מלבד אולי השימוש שנעשה בו במקרי חירום על ידי בני העדה הנוצרית בחג המולד, כאשר אין עץ אשוח בהישג יד...
יתרה מכך, דמות מופת כמו ראול וולנברג, חסיד אומות העולם, אשר הציל מאות יהודים בהונגריה ממחנות ההשמדה, טרם זכה להנצחה שרחוב על שמו יחנך בעיר, אולם עץ "השיזף" כן יזכה לכבוד הזה! מעניין כמה נפשות הציל "השיזף" בהיסטוריה האנושית? אולי בצמרת העירייה יש למישהו את הפתרונים לכך!
בסיכומו של דבר, ועדת השמות עומדת לדון בהצעה שהיא בעיניי רדודה, שטחית, סתמית ומלמדת על סוג של רדידות תרבותית. במקום להנציח דמויות מופת שתרמו דבר או שניים לאנושות, מעדיפים לכנות רחובות בשמות סתמיים של פירות וצמחים.
אין זו משעותיה היפות של עיריית נתניה ובמובן מסוים אני שמח שאני לא הולך להיות חלק מהן!





בברכה,

אדיר בנימיני
חבר מועצת עיריית נתניהCouncillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: