סה"כ צפיות בדף

יום שבת, דצמבר 2

הצעה אלטרנטיבית לועדת שמות רחובות בקריית-השרון

הוגשה הצעה אלטרנטיבית לשמות רחובות בקריית השרון
חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, אשר הגדיר את הצעת ועדת שמות רחובות ואתרים של עיריית נתניה כ"שטחית, סתמית ורדודה" מבקש לעלות להצבעה הצעה אלטרנטיבית בישיבת המועצה. הצעה זו כוללת שמות של מספר דמויות מופת היסטוריות שטרם הונצחו בנתניה אשר תרמו תרומה מכרעת לאנושות, לתרבות וגם לעם היהודי.

‏03 דצמבר 2006
‏י"ב כסלו תשס"ז

לכבוד:

עו"ד יורם זנו
יו"ר מועצת עיריית נתניה


הצעה אלטרנטיבית לסעיף 3 "שמות רחובות בקריית השרון" של ועדת שמות רחובות ואתרים (סעיף 10 לסדר יום מועצת העיר ה-62)

מגיש: אדיר בנימיני

במקום רח' הדקל יבוא רח' אנה פרנק
במקום רח' האלה יבוא רח' ראול וולנברג
במקום רח' ענבל יבוא רח' ברוריה
במקום רח' הנופר יבוא רח' שלומציון המלכה
במקום רח' הארז יבוא רח' מלכת שבא
במקום רח' האורן יבוא רח' זיגמונד פרויד
במקום רח' בת-חן יבוא רח' גוסטב מאלר
במקום רח' צאלון יבוא רח' פליקס מנדלסון
במקום רח' המורן יבוא רח' קרל פופר
במקום רח' השיזף יבוא רח' הארי טרומן

רקע קצר על שמות הרחובות המוצעים:

רחוב אנ‏ה פרנק - נקרא על שם נערה יהודייה ילידת הולנד, שזכתה לפרסום עולמי בגלל היומן האישי שכתבה בתקופת השואה, ובו תיארה את חיי היום-יום במחבוא. אנה נספתה במחנה השמדה ברגן בלזן. היא הפכה סמל לילדי היהודי הנרדף. הבניין באמסטרדם, שבו היא התחבאה עם משפחתה, משמש היום כמוזיאון ונקרא "בית אנה פרנק". יומנה הפך לרב מכר עולמי ותורגם לעשרות שפות ברחבי העולם.

ראול וולנברג – חסיד אומות העולם; במהלך מלחמת העולם השנייה תוך שימוש במעמדו הדיפלומטי הביא להצלתם ממוות של עשרות אלפי יהודים בהונגריה. הפעיל לחצים שונים על בכירים נאצים והונגרים לעצירת משלוחי יהודים לאושוויץ, ואף התעמת עם אנשי אס אס ובלם בגופו גירוש של יהודים.

רחוב ברוריה - נקרא על שם בתו של ר' חנינא בן תרדיון ואשתו של התנא רבי מאיר. היא האישה היחידה בספרות התלמודית שדעותיה בהלכה נתקבלו על דעת חכמי זמנה. נודעה בלמדנותה ובבקיאותה בתורה, וכן בצדקותה המופלגת.

רחוב מלכת שבא - נקרא על שם מלכה מארץ שבא, שביקרה בירושלים כדי לנסות את שלמה המלך בחידות, העניקה לו מתנות והוא השיב לה. במסורת היהודית נרקמו סביב ביקורה אגדות וסיפורים.

רחוב שלומציון המלכה - נקרא על שם שלומציון אלכסנדרה (67-137 לפה"ס), מלכת יהודה בשנים 67-76 לפה"ס, שמלכה לאחר מות בעלה, המלך אלכסנדר ינאי. היא הקפידה על קיום המצוות והמסורת הדתית ושינתה את מדיניות בעלה כלפי הפרושים. בענייני חוץ היא נקטה מדיניות של שלום.

רחוב זיגמונד שלמה פרויד – חוקר ונוירולוג אוסטרי ממוצא יהודי. מהמדענים הבולטים של המאה ה-20. אבי הפסיכולוגיה המודרנית והוגה תורת הפסיכואנליזה. תורתו הביאה לשינוי מהפכני באופן שבו ההסתכלות על טבע האדם.

רחוב גוסטב מאלר – מנצח ומלחין אוסטרי ממוצא יהודי. מגדולי המלחינים בתולדות המין האנושי. מייסד הזרם הפוסט-רומנטיקה, שהיווה זרם חשוב בתקופת המעבר מהרומנטיקה המאוחרת למוזיקה המודרנית.

רחוב פליקס מנדלסון – מלחין ומוסיקאי, בן למשפחה יהודית מהאנבורג בגרמניה (סבו היה הפילוסוף היהודי המפורסם משה מנדלסון). נחשב לאחד מגדולי המלחינים בתולדות המין האנושי.

רחוב קרל פופר - פילוסוף יהודי ממוצא אוסטרי, נחשב גדול הפילוסופים של המדע במאה ה-20. השפיע עמוקות על המדע המודרני שאימץ את העיקרון שקבע כי "רעיון שאין אפשרות למצוא מבחן להפרכתו איננו רעיון מדעי".

רח' הארי ס. טרומן - הנשיא ה-33 של ארה"ב; בניגוד ללחצים כבדים בצמרת הממשל שעמד על תמיכת ארצו בנוגע לתמיכה בהחלטת האו"ם ההיסטורית להקמת מדינת ישראל בכ"ט בנובמבר. היסטוריונים מחשיבים אותו לאחד מגדולי נשיאיה של ארצות הברית.



Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: