סה"כ צפיות בדף

יום שבת, פברואר 2

פסטיבל סרטים

הצעה לקיים פסטיבל סרטים שנתי בנתניה

יוזם ההצעה, חבר המועצה אדיר בנימיני, שסבור כי ניתן לייעד לשם כך את היכל התרבות העירוני, אשר יהווה אלטרנטיבה לקולנוע המסחרי. זאת בדומה למודל אשר מצליח במספר ערים אחרות.
ההצעה תדון כבר בישיבת מועצת העיר הקרובה של תחילת השבוע הבא.
בנימיני: "הקרנת סרטי איכות במרכז העיר, תתרום ללא כל ספק לקידום תרבות הקולנוע והדבר גם יקרב את הציבור בנתניה לאמנות, שני ערכים שהעירייה צריכה לקדם".

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים), הגיש לקראת ישיבת מועצת העיר הקרובה, הצעה לסדר שבמרכזה עומד הרעיון ליזום הקמתו של פסטיבל סרטים שנתי בעיר נתניה, וכן הצעה כי יוקרנו בהיכל התרבות סרטי איכות על בסיס שבועי ובמחירים שווים לכל נפש.
הצעתו של בנימיני נולדה לאחר שלאחרונה עלתה לכותרות בעיתונות המקומית בנתניה, קריאתו של תושב העיר, אור ישראל לוז, להחרים את הקולנוע המסחרי בנתניה, בשל הפקעת מחירים הקיימת שם לטענתו, וכן בשל היעדר קיומה של אלטרנטיבה ראויה לצפייה בקולנוע.
לוז, שהינו סטודנט שנה ב' לקולנוע וטלוויזיה, רואה בקולנוע כצורת בילוי לגיטימית של כל תושבי העיר - ילדים, נוער ומבוגרים, ביקש ביוזמתו זו למחות כנגד עלותו הגבוהה של הבילוי בקולנוע המסחרי, אשר גורם לניתוק הקולנוע מהתרבות הפופולארית בעיר ולהפיכתו לצורת בילוי לעשירים בלבד. "לא ייתכן שאשלם 140 ש"ח על בילוי זוגי בקולנוע, ולו רק כי חשקה נפשי בפופקורן ושתייה", טען לוז במידה גדולה של צדק.
בנימיני טוען כי מכאן עולה הצורך של הרשות המקומית לפעול, כאשר יש בידיה הכלים והמשאבים לקרב את תושבי העיר לתעשיית הקולנוע האיכותית, במחירים סבירים השווים לכל נפש.
ח"מ אדיר בנימיני (הירוקים): "הקרנת סרטי איכות במרכז העיר, תתרום ללא כל ספק לקידום תרבות הקולנוע והדבר גם יקרב את הציבור בנתניה לאמנות, שני ערכים חשובים שהעירייה צריכה לקדם. אין סיבה שגם נתניה לא תקיים פסטיבל קולנוע בינ"ל בדומה לערים אחרות. פסטיבלים מסוג זה יוצרים עניין רב מכל הבחינות".

בתמונה: פיירברג ובנימיני במהלך חלוקת פרס עידוד היוצרים בתחום הקולנוע למר דוד רוט.

Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: