סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, דצמבר 18

הקלות בארנונה לקניון בתנאי שישפרו את שכר המאבטחים


בעקבות הפיגוע השלישי בקניון השרון יזמה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר מהלך שתכליתו לאשר מתן הנחה של כ-20% בשיעור הארנונה לחנויות בקניון השרון. הצלחת היוזמה תלויה בשרי האוצר והפנים.
חבר מועצת העיר נתניה, ח"מ אדיר בנימיני, סבור כי על ראש העירייה להתנות את המהלך בכך שהנהלת הקניון תעלה באופן משמעותי את שכר המאבטחים בקניון, שעברו לאחרונה טראומה קשה ולחלוטין לא פשוטה. על פי פרסומים שונים שכרם עומד על כ-18 ש"ח לשעה.
בנימיני סבור כי במידה והחנויות ברחבי הקניון יזכו להנחות בארנונה, אין שום סיבה שלא יתרמו כל אחת סכום קטן כל חודש לטובת העלאת שכר המאבטחים. עבור בעלי החנויות זה אחוז זניח מהמחזור החודשי, אבל למאבטחים זה יכול להיות עולם ומלואו.
ח"מ אדיר בנימיני: "אין ספק שגם ללא הנסיבות הקשות שנוצרו, המאבטחים בקניון מרוויחים מעט מידי, במיוחד בהתחשב בסיכון שהם לוקחים על עצמם. למרות שאני רחוק מהשקפת עולמו של ח"כ עמיר פרץ, במקרה הזה אני חושב שצריך להיות מאמץ משותף של ראש העיר וחברי המועצה לעשות ככל שיש לאל ידנו על מנת להעלות את תנאי השכר של המאבטחים בקניון. ולפיכך עלינו להתנות את ההנחות בארנונה (במידה ויאושרו) בכך שתנאי העסקתם של המאבטחים ישתפרו".
ח"מ אדיר בנימיני, שהינו חובב גדול של העולם הקלאסי, נזכר בתהייה המפורסמת של המשורר הרומי יובינאליס: "ומי ישמור על השומרים?". במקרה הזה אומנם לא צריך לשמור עליהם במובן המקורי, אולם כן צריך לשמור על זכויותיהם לקבל שכר הוגן עבור עבודתם והסיכון שהם לוקחים על עצמם.

אין תגובות: