סה"כ צפיות בדף

יום שבת, יוני 10

טור אישי - אדיר בנימיני


תנו לו צ'אנס!/ אדיר בנימיני
דניאל יאמר וצוות אנשים שבחר לעבוד איתו זכו ל"מקלחת צוננת", מחלק נכבד מגווארדיה העיתונות המקומית, בשל כמה החלטות הנוגעות לצוות המקצועי. בעקבות סיום ההתקשרות עם טון קאנן הרי שיתכן והלחץ השפיע. ח"מ אדיר בנימיני לא מבין על מה ההתנפלות הגדולה על אדם שזה אתה הגיע וקורא: "תנו לו צ'אנס"!

חבר כנסת שפרש לאחרונה לאחר שתי קדנציות בכנסת הקדיש מספר מילים לתקשורת הישראלית בנאום הפרידה כשאמר: "השתרש - אינני יודע אם בעיתונות או בתקשורת או בעם, ואני חושב שזה יותר בעיתונות - מין מנהג משונה לבחור באנשים ואחר כך לשחוט אותם בראש חוצות. כל פוצה פה ומצפצף, כל אדם שקולמוסו בידו ומעט דיו בו, משתלח בכל נבחר ציבור, כי הוא סבור כנראה שזהו ביטויה הנפלא של התקשורת ושל העיתונות. אני עומד כאן מעל הדוכן ואומר באופן ברור: לא היא!".

אם הניתוח הזה נכון לעיתונות הארצית, הרי שבעיתונות הספורט במקומותינו מגמה זו בולטת אף יותר; "חגיגת דניאל יאמר" השתוללה כאן במשך חודשים עד שנחתמה העסקה בשעה טובה. והינה רק נכנס לתפקידו ומינה צוות מקצועי סביבו, וכבר ישנם לא מעט כאלה שהחליטו שהגיע העת "לשחוט אותו ואותם בראש חוצות".

למרב ההצלפות זכו מן הסתם איל ברקוביץ והמאמן המפוטר טון קאנן; הגדיל לעשות עיתונאי ספורט מקומי אחד, אשר בדברי תוכחה שלא היו מביישים את גדולי הדמגוגים, אמר כי בנתניה העדיפו לוותר על "דמות חינוכית" כמו שלום תקווה בגלל שהוא "לא צעק וקילל שופטים, ובגלל שהוא לא הטריד טלפונית נשים". נו באמת, עד כמה נמוך אפשר לרדת? הרי לכולנו ברור שאלה ממש לא הסיבות שעומדות מאחרי ההחלטות, אבל על מנת לשלהב את האוהדים לא צריך יותר מזה.

תקשורת אכן תפקידה לבקר, אבל צריך לדעת לעיתים לא לרדת נמוך מידי, כמו שימוש בידיעה הצהובה, שהתפרסמה הפעם באחד מאתרי הספורט באינטרנט, וברמתה לא הייתה מביישת את הצהובונים באנגליה.חשיפת הידיעה הצהובה הזאת הצליחה ללא ספק להשפיע על הנעשה בקבוצה, מה שכמובן מאוד מצער כי הדבר עלול להזמין עוד ניסיונות מהסוג הזה בעתיד.

אינני יודע כיצד יתפקד הצוות המקצועי החדש במכבי נתניה נטול טון קאנן; ברור לי שמטרתו בסופו של דבר הוא להביא סטנדרטים אירופאים לקבוצה. יסלחו לי מרבית המאמנים הישראלים אבל התוכנית של עמנואל רוזן על הכדורגל הישראלי ששודרה בערוץ 10, הוכיחה עד כמה אנחנו זקוקים כאן למאמנים מבחוץ. אחד החלקים הזכורים ביותר בתוכנית הייתה ההשוואה בין דוד רביבו מאשדוד (ובעיקר באיזה שעה הוא קם בבוקר...), לבין טל בן-חיים בבולטון שעובד ברציפות וברצינות במשך כל היום.

יהיה מחליפו של קאנן אשר יהיה, כולי תקווה כי ביחד עם ברקוביץ, יביא הצוות החדש את מוסר העבודה האירופאי לנתניה, ואם לא נראה את שחקני הקבוצה בבתי הקפה בשעות הבוקר המאוחרות – דיינו!

למרות השגיאות שהוא עשה בתחילת הדרך, עוד מוקדם "לשחוט את יאמר בראש חוצות", צריך לתת לו את ההזדמנות להוכיח את עצמו כבעלים החדשים, אפילו 30 ימי חסד לא נתנו לו עדיין, "תנו לו צ'אנס"!


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: