סה"כ צפיות בדף

יום שני, ינואר 14

החומה הסינית נת600

"החומה הסינית" שנבנתה בנת/600 היא "עוולה תכנונית" בחזקת בכייה לדורות

לאחר שלא הופקו הלקחים מהתכנון ההיסטורי הקלוקל במרכז העיר באזור נת/600 מתכוון חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני, לדרוש בוועדה המקומית לפתוח לתיכנון מחדש את אזור נת/542; כל זאת במטרה לוודא שכל עוולות התכנון ההיסטוריות לא יחזרו על עצמן.
ח"מ אדיר בנימיני: "לקחו האזור מגורים (נת/600) עם פוטנציאל להיות אחד היפים בארץ ופשוט הרסו אותו עם תכנון קלוקל ומעוות. כאילו שלא נלמד כל לקח מפרויקט 'חוף הכרמל' בחיפה ומהתכנון ההיסטורי הלקוי במרכז העיר נתניה. 'החומה הסינית' הזאת היא בכייה לדורות, ומהווה עוולה תכנונית שתשפיע בעיקר על התושבים העתידיים בנת/542".
בנימיני מוסיף כי לדעתו "אם הייתה אפשרות בחוק לתבוע בגין עשיית 'עוולה תכנונית', אז תושבי נתניה היו צריכים לתבוע את חברי הועדה ואת ראש העירייה שאישרו את מפלצות בטון האלה הנזקים שגרמו לעיר"


חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים), יעלה במהלך ישיבת הועדה המקומית הקרובה את הדרישה לתכנן מחדש את אזור נת/542 (המכונה אזור "טוברוק" דהיום), על מנת שלא יחזרו על עצמם העוולות התכנוניות שנעשו בשכונת "נוף הטיילת" (נת/600) הסמוכה למתחם זה.
בנימיני מצביע על כך שלמעשה הועדה המקומית לא הפיקה את הלקחים מבחינה היסטורית על כל הטעיות שנעשו בתכנון במרכז העיר, וחזרה וביצעה אותם ביתר חומרה בתכנון הלקוי של שכונת "נוף הטיילת". הכוונה להקמת ה"חומה סינית" של שני גושי בטון תמירים, אשר יסתירו בוודאות את הנוף והאוויר מכיוון הים, לתושבים העתידים להתגורר מול שני הבניינים הללו בשכונה החדשה העתידה לקום שם במסגרת נת/542. אותם דיירים עתידיים צפויים לחוות את אותה התחושה שחווים הדיירים המתגוררים מול פרויקט "חוף הכרמל" השערורייתי בחיפה.
בהצעה שיביא לוועדה המקומית מכוון בנימיני להציג דרישה לתכנן מחדש את האזור, כך שהבניה תרוכז לגובה במספר בתים מצומצם (מבלי לפגוע באחוזי הבניה), באופן שיביא לכך שבין הבתים יוותרו יותר שטחים פתוחים. כל זאת בין היתר במטרה שהאוויר הקר מכיוון הים, יוכל לחדור פנימה לתוך השכונה החדשה וכן לתוך מרכז העיר.
"אחת הטעיות ההיסטוריות שנעשו בנתניה", מציין בנימיני, "היא העובדה שלא לקחו בחשבון את הצורך לתכנן את העיר כך שהאוויר מהים יוכל לזרום פנימה לחלקים המזרחיים של העיר. הדבר תורם במישרים לעליית הטמפרטורה במרכז העיר בחודשי הקיץ. חשבתי לתומי שהלקח יילמד ויופק בתכנון שכונת "נוף הטיילת", אבל שם לא רק שלא למדו את הלקח, אלא הוסיפו חטא על פשע ובנו לנו חומה סינית שהיא בחזקת בכייה לדורות ומהווה עוולה תכנונית ממש".
חומרת העניין מתבטאת לטענת בנימיני בכך "שלקחו אזור מגורים שהיה לו פוטנציאל להיות אחד היפים בארץ ופשוט הרסו אותו עם תכנון קלוקל ומעוות. אם הייתה אפשרות בחוק לתבוע בגין עשיית 'עוולה תכנונית', אז תושבי נתניה היו צריכים לתבוע את חברי הועדה ואת ראש העיר שאישרו את מפלצות בטון האלה".
כל מה שנותר כעת זה לנסות להציל את מה שנותר ועל כן יש לעשות בחינה מחדש של התכנון בנת/542 על מנת לוודא שביצוע "עוולות תכנוניות" מן הסוג הזה לא יחזרו על עצמם ודרישה ברוח זו תובא לוועדה המקומית הקרובה. הואיל ואין דחפורים הצפויים לעלות על השטח בתקופה הקרובה, אין לדעתי מעיה בלפתוח את התכנון של האזור הזה מחדש.

על מנת להמחיש במה מדובר, מצ"ב שתי תמונות של "החומה הסינית" בנוסח נתניה בחזקת "תמונה אחת שווה אלף מילים". ניתן להשוות את החומה הזאת ל"מגדלי חוף הכרמל" בחיפה ונראה שאין יותר מידי הבדלים.







Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: