סה"כ צפיות בדף

יום שישי, ינואר 30

מכירת גני סולד ומגרש הפתוח בגד מכנס

בנימיני: מכירת המגרשים העירוניים של "גני-סולד" והשטח הפתוח בגד מכנס – מבחן ראשון לעצמאות שיקול הדעת של חברי המועצה החדשים

האם יפעילו חברי המועצה החדשים שיקול דעת, ילמדו את לקחי העבר או שינהגו כ"טייסים אוטומטיים"?
הירוקים פועלים לכך שגני סולד יהפכו למיני-פארק עירוני ומתנגדים לאישור הקמת בית המלון החדש בגד-מכנס שכן "מרכז נתניה הפך מזמן למשטח מחניק של בטון ואספלט"


במהלך השנה הקרובה יונחו על שולחן מועצת העיר שתי החלטות חשובות למכירת שני מגרשים הנמצאים בבעלות העירייה. בדבר ההחלטה להביא למכירתם ישנה מחלוקת ציבורית רחבה ועמוקה. המדובר במתחם הפתוח שמשמש כיום כמגרש החניה ברח' גד-מכנס, הצמוד למלון "טיילת", אותו מתכוונת העירייה למכור לטובת הקמת בית-מלון גדול ומרשים. בעלי בתי המלון בסביבה ודיירים הגרים ברחוב מתנגדים לתוכניות העירייה, אולם ועדת הערר המחוזית דחתה את ההתנגדות וכעת המאבק עבר למישור הציבורי.

המגרש השני לגביו קיימת מחלוקת ציבורית הוא השטח עליו היו ממוקמים בעבר "גני-סולד" המיתולוגיים ברח' דיזינגוף. דורות שלמים של ילדים שגדלו בנתניה שהוריהם התגוררו במרכז העיר, התחנכו ב"גני-סולד" וזוכרים בערגה תקופה זו. לפני קצת יותר משנתיים, לאחר שהפעילות בגני-הילדים הופסקה, הרסה העירייה את המבנים במקום, לקראת מכירת השטח למרבה במחיר, לטובת בניית בית מגורים רב-קומות, בסמוך לבית הכנסת הגדול בעיר.


יו"ר הירוקים בנתניה, אדיר בנימיני, הממוקם במקום ה-6 ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת, מנהל מזה זמן רב מאבק למען השארת שני המגרשים פתוחים, סבור כי המתחם של גני-סולד צריך להפוך לגן-ציבורי, דבר שיקדש את ייעודו של המקום מבחינה היסטורית. בנוגע למגרש בגד-מכנס, הרי שהוא חייב להישאר פתוח. המדובר במגרש הפתוח האחרון לכיוון הים ברחוב זה שטרם נסתם בבנייה רוויה ויש להשאיר אותו פתוח. "אם בעירייה חפצים בבניית בית-מלון חדש במרכז העיר, יש מספיק בתי מלון ישנים הממוקמים במקומות אטרקטיביים שאותם ניתן להרוס ולבנות תחתיהם מלון חדש", מדגיש בנימיני.


בנימיני חושש מאוד כי חוסר הניסיון של מרבית חברי מועצת העיר החדשים, יביא לכך שההצבעה לאישור מכירת המגרשים תעבור באופן חלק, ללא דיון ציבורי אמיתי בדבר הצורך במכירתם.


חוסר הניסיון של חברי מועצת העיר הנוכחית בא לידי ביטוי בכך שהם אינם מכירים את ההיסטוריה של מכירת מגרשים בנתניה ואת השערורייה שקמה בעיר בשנת 1995 (תקופת כהונתו של ראש העירייה צבי פולג), בעקבות מכירת קרקע להקמת בית מלון נוסף בנת/600 בקרבת מלון כרמל. לאחר מכירת המגרש פעלה החברה שזכתה במכרז להכנת תוכנית חדשה (נת/603) שהגדילה במאות אחוזים את זכויות הבניה. עסקה זו לוותה בביקורת ציבורית רחבה ואף זכתה לביטוי בדו"ח אגף הביקורת של משרד הפנים, בשל העובדה שעיריית נתניה הפסידה למעשה על מכירת המגרש מיליוני דולרים, לאחר שמכרה אותו בערך נמוך מאוד ממחירו הריאלי. בית המלון ההוא אגב טרם הוקם למרות שחלף למעלה מעשור מאז שנמכר.


"כלל ידוע הוא, שמי שלא לומד מן ההיסטוריה – חוזר עליה" אומר בנימיני ומציין כי "מאותה מועצה שאישרה את מכירת אותו מגרש מכהנים כיום רק שניים (פיירברג ושר), כך שמרבית חברי המועצה הנוכחית כלל לא מודעים למשמעות כבדת המשקל שיש למכירת מגרש על ידי העירייה וכי חייבים לוודא, לפני שמאשרים את המהלך, שאף רוכש פוטנציאלי לא יוכל 'לעשות קופה' על חשבון העירייה באמצעות שינוי תוכניות הבניה לאחר המכירה, כמו שעשו במקרה ההוא".


עוד הוסיף בנימיני "בעיניי מכירת גני סולד והמגרש בגד מכנס הוא אחד ממבחני המפתח של חברי המועצה החדשים; האם יפעלו כ'טייסים אוטומטיים' או יפעילו שיקול דעת עצמאי ויצביעו נגד המכירה. מרכז העיר משווע לגנים ציבוריים ואין סיבה שגני סולד לא יהפוך למיני פארק עירוני כזה. מרכז נתניה הפך מזמן למשטח מחניק של בטון ואספלט ולכן צריך לנצל כל הזדמנות לתקן את מה שעוד נשאר".


יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסר, מסר בהתייחסו לנושא כי "חברי מועצת נתניה צריכים למעשה לבחור בין ההון ממכירת המגרשים, לבין הותרת השטחים כפתוחים וירוקים לרווחת התושבים. עיריית נתניה מנסה לא אחת להתחפש לירוקה, והתנהלותה בעניין מלמדת הרבה על כוונותיה האמיתיות".



Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: