סה"כ צפיות בדף

יום חמישי, מאי 18

חברי המועצה קרן ובנימיני פנו לשרי האוצר והפנים בדרישה שלא לאשר לעיריית נתניה את הלוואת ה-100 מיליון


בישיבת מועצת העיר האחרונה אישרה מועצת העיר לאחר דיון סוער בו תקפו חברי האופוזיציה את ראש העירייה במילים קשות (כאשר המילה "מגלומניה" הוזכרה לא אחת), לאור הבקשה לקבל אישור להלוואה בסדר גודל של 100 מיליון ₪. ההחלטות זכו לאישור המועצה הודות לתמיכת חברי הקואליציה באופן גורף. אולם, חברי האופוזיציה הרצל קרן ואדיר בנימיני לא מתכוונים לוותר, ושניהם פנו למשרד האוצר והפנים הדרישה שלא לאשר את ההחלטות.

ח"מ הרצל קרן ציין במכתבו למנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל משרד האוצר נתונים הנוגעים להלוואות בעבר וציין כי בחמש השנים האחרונות לקחה עיריית נתניה הלוואות מהבנקים בהיקף חסר תקדים ובאופן העלול לסכן את יציבותה וחוסנה הכלכלי של העירייה בעתיד כמפורט להלן:

א. 100 מיליון ₪ שנלקחו במהלך השנים 2002 – 2003 (לפני בחירות לרשויות המקומיות של שנת 2003) לצורך פתוח ושדרוג תשתיות העיר.
ב. הלוואה נוספת בסך 100 מיליון ₪ שאושרה על ידי מועצת העירייה במהלך שנת 2004 וזאת לשנים 2004 – 2007 לשדרוג ולפיתוח העיר.
ג. הלוואה בסך 123 מיליון ₪ לבניית אצטדיון הכדורגל של העיר, לשנים 2006 – 2008.
ד. הלוואה בסך כ – 90 מיליון ₪ שקיבלה העירייה כמענק מהחברה העירונית שלה למים ולביוב "מי נתניה" עבור מכירת נכסי הביוב והמים לחברה עירונית זו וזאת תוך משכון עתידה של חברה עירונית זו ותוך ביצוע תרגיל מתוחכם של העברת כספים מכיס לכיס.
ה. בשבוע שעבר אישרה מועצת העירייה מסגרת נוספת בסך של עוד 100 מיליון ₪ לשנים 2006 – 2008 (הטעונה אף היא אישור משרד הפנים).
ו. בסך הכול מדובר בהיקף ובמסגרת הלוואות חסרי תקדים בתולדות העיר נתניה של כ – 523 מיליון ₪ שאושרו ו/או שנלקחו במהלך השנים האחרונות!!!

עוד ציין קרן כי "מסגרת ההלוואה הנוספת שאושרה לעירייה על ידי ועדת הכספים ומועצת עיריית נתניה אושרה בפועל מבלי שלחברי ועדת הכספים ומועצת עיריית נתניה הוצגו כלל נתונים, מסמכים ו/או מספרים עובדתיים בעניין יכולת ההחזר של ההלוואות לעיל בעתיד".

ח"מ אדיר בנימיני במכתבו לשר הפנים, רוני בראון ולשר האוצר אברהם הירשזון, שם דגש גדול יותר במכתבו על דרישתו למנוע את אישור הבקשה להעביר 4 מיליון ₪ מתקציב השוטף לתקציב הפיתוח. בנימיני התייחס אף לטענות העירייה כי להעביר את עודפי התקציב השוטף לפיתוח נובעת מכך שבעבר (לפני כ-10 שנים) במהלך הקדנציה של ראש העיר הקודם, תא"ל (מיל') צבי פולג, הועברו כספים רבים מתקציבי הפיתוח לשוטף, ועתה הגיע העת "לתקן את המעוות".

על כך כתב ח"מ בנימיני במכתבו: "דינה של טענה זו להידחות מכל וכל היות ועל הפרק אינו עומד העולם של אתמול אלא העולם של מחר, ואין אנו עוסקים בזיכרונות העבר אלא עם דרכי העתיד. העיוותים או המשגים שנעשו בעבר וודאי לא "יתוקנו" באמצעות חזרה עליהם בכיוון ההפוך".

בישיבת המועצה עצמה קרא ח"מ בנימיני לחברי המועצה "להביט אל העתיד בעיניים פקוחות" ולא לאשר את ההלוואה המבוקשת והוסיף בלשון עוקצנית: "הבימאי הבריטי הנודע סטנלי קובריק בוודאי לא ציפה ששם הסרט שלו "עיניים עצומות לרווחה" יתאר את המציאות במועצת העיר נתניה בשנת 2006, כאשר חברי הקואליציה בעיוורון מוחלט משעבדים את העיר לשנים רבות באקט חסר אחריות".

בסיום מכתבו מציין ח"מ הרצל קרן כי " במידה ותחליטו לאשר את האמור בסעיף 11 לעיל, אבקשכם לנמק את החלטתכם שכן בכוונת
מספר חברי מועצה לעתור לבג"ץ במידה והמבוקש לעיל על ידי העירייה יאושר על ידכם".


Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: