סה"כ צפיות בדף

יום שני, מאי 22

טור אישי - אדיר בנימיני


תסמונת "כל העולם נגדנו"/ אדיר בנימיני


שנה נוספת חלפה ושוב גלינו שעוד נציג כושל שלנו באירוויזיון, לא למד ולא שכח כנראה שום דבר. שוב העלו לנו מהאוב את תירוץ "כל העולם נגדנו". הסימפטום הידוע, המוכר והכול כך שחוק עד כדי מיאוס. את הנימוק המרכזי של האדון באטלר שההפסד נובע מכך "אירופה הייתה ונשארה גזענית", שמענו כבר בוורסיות אחרות על ידי נציגים כושלים שלנו בעבר. זה המקום לומר שמדובר מלא יותר מאשר קושי לקבל את ההפסד בכבוד; אצל האנגלים קוראים לזה בפשטות: Bad Loser.
נכון, זה לא קל. לא קל לבוא לתת ביצוע מוצלח ובכל זאת לסיים במקום הלפני האחרון! ההפסד הוא ודאי צורב, אך מכאן ועד להפוך את עצמך לכל כך פתטי הדרך ארוכה. אירופה היא לא יותר אנטישמית מאשר בשנה שעברה כשדרגה את "השקט שנשאר" של שירי מימון במקום הרביעי והמכובד, ולא פחות "אנטישמית" מאשר בערב בו העניקה לדנה אינטרנשונל את המקום הראשון... וזה היה רק לפני פחות מעשור.
נכון שגם לא נעים להיכנס לרשימת ה"פלופים" הגדולים של ישראל בכל הזמנים, ביחד עם שרהל'ה שרון, פינג-פונג, מוטי גלעדי ושרי צוריאל, אבל אם כבר נגזר עליך להיכנס למועדון הזה לפחות תעשה את זה בצורה מכובדת.
אירופה פשוט לא אהבה את השיר של מר באטלר, והתוצאות מראות על כך בבירור. אילולי התמיכה ה"פטריוטית" של יהודי צרפת, שהצילו אותנו מהתבזות מוחלטת, השיר היה מסיים עם 0 נקודות.
נכון, שבאירוויזיון ישנן כמה בריתות "בלתי קדושות", הסקנדינביות תמיד מחלקות נקודות אחת לשנייה, יוון תמיד תיתן לקפריסין 12 נק' ולהיפך, ומאז הצטרפות הגוש המזרחי נוצרו לנו בריתות חדשות בדמות ברית המדינות הבלטיות והסלאביות. לנו אין שכנים שיעזרו בעת צרה, אז כל מה שנותר לנו זה לסמוך על "הצרפתים שלנו" שיחלצו אותנו מבושות...
אולי כדאי לבאטלר להוסיף סיבה נוספת לכישלון והיא גם האווירה "האנטי אמריקנית" באירופה, שכן באטלר בחר להופיע עם שיר בסגנון בלוז אמריקני.... מעניין אם להקת הבורקים הגרמני חשבה על התירוץ הזה על מנת להסביר בגרמניה את כישלון שיר הקאנטרי האמריקני, שדשדש גם הוא הרחק מאחור...

"מטאליקה" הפינית:

לא אצא לידי חובתי אם לא אתייחס בכמה שורות למנצחים מפינלנד; ניראה שהמצביעים האירופאים החליטו לשבור מעט את הקונספט ולבחור במשהו שונה, רחוק מאוד מהתבנית האירוויזיונית הטיפוסית. מידי פעם זה קורה, המצביעים רוצים משהו שונה, אחר ממה שניתן היה לצפות. בפעם האחרונה שזה קרה בשנת -1995 הבשורה הגיעה גם כן מסקנדינביה; נורבגיה זכתה עם השיר "נוקטורנו", שיר יפיפה, כמעט ללא מלים, בסגנון קלאסי מודרני. רחוק מאוד מ"התבנית" האירוויזיונית הטיפוסית.
הפינים שזוהי זכייתם הראשונה באירוויזיון אחרי אין ספור ניסיונות, סוף-סוף עשו את זה בשיר בסגנון רוק כבד המזכיר מעט את להקת "מטאליקה". הגיע הזמן שהרוק הכבד יכבוש את במת האירוויזיון, שלעיתים נדמה שפספסה קצת את מהפכת האם.טי.וי, וחייה לה עדיין במין "שמורת טבע" משלה. לטעמי, אם מתעלמים מהמראה החיצוני של חברי הלהקה, מבחינה מוסיקלית מדובר בשיר ברמה סבירה הראוי למקום הראשון. מרבית מדינות אירופה נתנו ניקוד כלשהו לשיר הזה, כנראה שלא לחינם. בהחלט ניתן לקבוע ששירים גרועים ממנו זכו בעבר במקום הראשון...

אדיר בנימיני – חבר מועצת עיריית נתניה. בעל תואר שני במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: