סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, מאי 10

יו"ר דירקטוריון מי נתניה תקבל שכר



תוך כדי מחאות של אנשי האופוזיציה אישרו חברי מועצת העיר את ההצעה להעניק שכר ליו"ר דירקטוריון מי נתניה, עו"ד שוש יוסקוביץ. חברי המועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד, הביעו הערכה ליוסקוביץ, עם זאת הביעו חברי האופוזיציה הסתייגות מעצם מתן השכר.

במהלך הדיון בהצעה נימקו את עמדתם חברי המועצה אבי ללום והרצל קרן בכך שיש למנות לתפקיד חבר מועצה שימלא את התפקיד ללא שכר. ח"מ ללום הזכיר שמות של כמה חברי מועצה שלדעתו ראויים ומתאימים למלא את התפקיד. ח"מ הרצל קרן אף הציע כי לחלופין כי ראש העירייה יכולה לקחת על עצמה את התפקיד מחדש.

ח"מ עופר אורנשטיין העלה את הטענה כי בהחלטה זו נוצר תקדים מסוכן; לטענתו ברגע שאושר מתן השכר הדבר יוצר מצב תקדימי אותו יהיה קשה מאוד לבטל בעתיד, גם כאשר ימונה אדם אחר לתפקיד שידרוש את אותם התנאים.

ח"מ אדיר בנימיני טען כי על חברי מועצת העיר להיות קשובים לבוחרים שלהם; בתנאי השוק של היום מדובר בסכום נכבד מאוד עבור משרה חלקית, והוא אינו נתפס טוב בציבור. במציאות בה מרבית האנשים שעובדים במשרה מלאה מרוויחים סכום כזה בחודשיים או שלושה, הרי שמדובר בסכום גבוה לכל הדעות.

ריבית הפיגורים העלתה את חמתה של פיירברג:

בסיום דבריו הוסיף ח"מ בנימיני בהמשך למאבקו בריבית הפיגורים הגבוהה שגובה החברה כי "חברי המועצה לא התגייס עד עכשיו להילחם ולעמוד על המשמר בכמה סוגיות חושבות, בין היתר בקיום הפסוק "לא תשיך נשך". "מי נתניה" ממשיכה לגבות ריבית קצוצה ובנימיני טען ששום 'היתר עסקה' לא יכול להצדיק את נושכי הנשך בחברה בריבית קצוצה".

הדברים העלו את חמתה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, שניסתה להתגונן בכך שאולי כדאי להציע לכנסת לחוקק חוק שיבטל את הריבית בכל מדינת ישראל. אולם בנימיני לא הרפה, וטען שבבנקים הריבית שנגבית היא הרבה יותר נמוכה (פריים + 0.5% עד 1.5%) זאת לעומת 15% הריבית שגובה חברת "מי נתניה" עבור פיגורים בתשלום המים.

בנימיני הזכיר לראש העיירה, כי האנשים שמתקשים בתשלום חשבונות המים בזמן, הם "בדרך כלל לא כאלה שנוסעים במרצדס", על כך היה לראש העיר לומר בזלזול שבנימיני נישמע "ממש כמו עובדת סוציאלית".

רוזנווסר: "הצבעה נעדרת כל סמכות":
בסיום הדיון, אישרו ברוב חברי הקואליציה מתן השכר בסך 10.000 ₪ בחודש ליו"ר הדירקטוריון למשך 12 חודשים. חברי המועצה, הרצל קרן, אדיר בנימיני ועופר אורנשטיין התנגדו. אבי ללום ועו"ד שלמה רוזווסר לא השתתפו בהצבעה.

עו"ד רוזווסר נימק את אי השתתפותו בכך כי מבחינה משפטית ההחלטה נעדרת כל תוקף, שכן חברי האסיפה הכללית הם לא אלה שאמורים לאשר את מתן השכר. על פי תקנון החברה, לטענתו של רוזווסר, עיריית נתניה הינה הבעלים, והיות שעל פי פקודת העיריות, בכל מקום בה מוזכרת ה"עירייה" יש להתייחס לכך כאילו מדובר ב"ראש העיר והגזבר". אי לכך, על פי פרשנותו המשפטית המלומדת של עו"ד רוזנווסר, מועצת העיר לא הייתה האינסטנציה הנכונה לאישור השכר ליו"ר הדירקטוריון.



Councillor ADIR BENYAMINI Municipality of Netanya
www.adir-b.com

אין תגובות: